Partner serwisu
Drogi i autostrady

Dzieciuchowicz: Pobór opłat w Polsce chaotyczny

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
23-04-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Dzieciuchowicz: Pobór opłat w Polsce chaotyczny
fot. Kapsch
Likwidację manualnego poboru opłat wiosną ubiegłego roku zapowiadała była minister infrastruktury i rozwoju Elżbieta Bieńkowska. – Powinny być podjęte choćby tymczasowe decyzje dotyczące tych odcinków autostrad, za które kierowcy nie płacą – mówi prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa Barbara Dzieciuchowicz.

Odchodząc na stanowisko komisarza UE Bieńkowska, poleciła zastąpienie go elektronicznym poborem, co mogłoby się udać jeszcze w 2016 r. Obecny system opłat, czyli bramki, powoduje zatory na autostradach, zwłaszcza w wakacje i podczas długich weekendów.

Według prezes Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Drogownictwa Barbary Dzieciuchowicz na naszych autostradach panuje zbyt duża różnorodność, jeśli chodzi o płacenie za przejazd nimi. Są cztery płatne odcinki koncesyjne, z tego na dwóch państwo płaci koncesjonariuszom za dostępność, a na dwóch pozostałych utrzymują się oni z opłat od kierowców. Do tego należy wymienić jeszcze odcinki płatne GDDKiA oraz całkiem bezpłatne.

– Na drogach zarządzanych przez GDDKiA stawki są niższe, a u koncesjonariuszy wyższe, jak na A2 i na A4 Kraków – Katowice. Panuje duży chaos. Jestem rozczarowana tym, że w najbliższym czasie nie należy się spodziewać decyzji rządu, które by porządkowały tę sytuację – przyznaje Barbara Dzieciuchowicz.

Ciąg dalszy komentarza znajdziesz w Monitorze, w nim:
  • kto powinien płacić za przejazd polskimi autostradami
  • kto chce ujednolicenia systemów poboru opłat
  • jakie są zalety szybszej zmiany systemu poboru opłat

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Drogi i autostrady

Bezpłatne przejazdy na autostradach koncesyjnych. Czy to możliwe?

Mikołaj Kobryński 16 maja 2023

InPost wpłacił do polskiego budżetu ponad 983 mln zł

Intermodal i logistyka

E-TOLL już działa. Rząd zachwala, przewoźnicy krytykują

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5