Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie prowadzi przetarg na opracowanie studium dla budowy w przyszłości drogi wojewódzkiej nr 721 w nowym śladzie. To trakt łączący obecnie Piaseczno z Konstancinem-Jeziorną. Poprowadzenie na nowo drogi pozwoliłoby stworzyć obejście Konstancina-Jeziorny.
Zadaniem projektantów będzie opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla budowy nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 721 na odcinku od skrzyżowania z ul. Julianowską w Piasecznie do włączenia do drogi wojewódzkiej nr 724 (ul. Warszawską). Wraz z inwestycją powstałaby północna obwodnica Konstancina-Jeziorny.
Wyświetl większą mapę
Kwota jaką zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia to 1,46 mln zł. Żadna z dwóch złożonych ofert nie zmieściła się w budżecie. Firma Arkas-Projekt wyceniła prace na 1,99 mln. Wybór wykonawcy poprzedzi analiza ceny (60 proc.) oraz okresu rękojmi (40 proc.). Na opracowanie dokumentacji przewidziano 18 miesięcy.
Jak zaznacza zamawiający, celem opracowania będzie sprawdzenie możliwości budowy nowego przebiegu drogi, ocena zasadności inwestycji, skutków realizacji nowego układu drogowego na terenie gmin Piaseczno i Konstancin-Jeziorna w zakresie poprawy przepustowości oraz bezpieczeństwa ruchu.
Opracowanie wariantów ma uwzględniać budowę drogi wojewódzkiej klasy G. Projektanci będą musieli przedstawić także powiązania nowej drogi z istniejącymi traktami oraz z linią kolejową nr 937, która prowadzi do Konstancina, ale nie odbywa się na niej ruch pociągów.
Dla każdego wariantu projektowanej drogi projektant zaproponuje wraz z uzasadnieniem parametry techniczne i użytkowe zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa. Podane parametry powinny być ustalone w oparciu o przeprowadzone w tym celu stosowne analizy głównie istniejącego i docelowego ruchu w obszarze inwestycji i obszarach z nią powiązanych. W studium mają zostać opracowane potencjalne korytarze terenowe dla przebiegu wariantów trasy. Ostatecznie zaproponowane i poddane analizie wielokryterialnej mają zostać co najmniej trzy warianty. Zostaną one skierowane do dalszego opracowania i uszczegółowienia ich rozwiązań w następnej fazie projektowej.