Partner serwisu
Drogi i autostrady

Dwa nowe wiadukty nad CMK. Większe możliwości kolei

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
21-09-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP SA

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Dwa nowe wiadukty nad CMK. Większe możliwości kolei
fot. Pixabay
Dwa wiadukty drogowe zastąpią przejazdy w poziomie szyn na trasie Centralnej Magistrali Kolejowej w województwie świętokrzyskim. Nowe obiekty między Włoszczową a Olszamowicami zapewnią możliwość bezpiecznego zwiększenia prędkości pociągów ponad 200 km/h oraz sprawny ruch drogowy. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowy warte ok. 50 mln zł netto. Realizacja inwestycji jest finansowana z budżetu.

Budowa bezkolizyjnych skrzyżowań na Centralnej Magistrali Kolejowej pozwoli na zwiększenie prędkości pociągów przy zachowaniu wysokiego poziomu bezpieczeństwa. Prace na CMK zmierzają do zwiększenia prędkości składów docelowo do 230-250 km/h. Dobre i szybkie połączenia kolejowe nie będą ograniczane przez ruch drogowy. Kierowcy i piesi bez przeszkód przejada nad torami, korzystając z nowych wiaduktów drogowych.

Dwa wiadukty drogowe zastąpią przejazdy kolejowo-drogowe między Włoszczową a Olszamowicami

To obiekty na drogach koło miejscowości Kozia Wieś i Motyczno w powiecie włoszczowskim w woj. świętokrzyskim. Na każdym wiadukcie dla przejazdu samochodów przewidziano po dwa pasy jezdni o szerokości 3 m. Również piesi i rowerzyści, bez konieczności oczekiwania przed zamkniętymi rogatkami na przejazd pociągów, bezpiecznie, specjalnym pasem pieszo-rowerowym przejdą lub przejada nad linia kolejowa. W ramach budowy wiaduktów uwzględniono niezbędny zakres nasypów oraz kilkaset metrów dróg dojazdowych. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały 20 września dwie umowy na budowę 2 wiaduktów drogowych, które zastąpią 2 przejazdy w poziomie szyn.
Na budowę dwóch wiaduktów PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowy z firmą Nowak – Mosty Sp. z.o.o. Wartość obiektu koło Koziej Wsi to 25 382 926,81 zł netto, a Motycznie 21 426 016,26 zł netto. Roboty budowlane zaplanowano na lata 2019-2021.

Inwestycja realizowana w ramach większego projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II.
Na Centralnej Magistrali Kolejowej PLK modernizują także stację techniczną w Idzikowicach oraz wiadukty na szlaku Idzikowice – Opoczno Południowe. inwestycyjne zmierza do przygotowania linii do kursowania pociągów z prędkościami powyżej 200 km/h. Temu służy montaż odpowiednich elementów, m.in. rozjazdów.

Centralna Magistrala Kolejowa (CMK)

CMK, to linia Grodzisk Mazowiecki–Zawiercie (nr 4) o długości 224 km. Zapewnia sprawne połączenie Warszawy m.in. z Krakowem, Katowicami, Wrocławiem, Częstochową, Opolem, Rzeszowem z prędkością do 200 km/h. Przebiega przez województwa mazowieckie, łódzkie, świętokrzyskie i śląskie. Centralna Magistrala Kolejowa jest linią dwutorową zelektryfikowaną. Stanowi częścią europejskiego korytarza E65. Wybudowana w latach 1971–1977.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

W Chinach powstaje najwyższy most na świecie

Inżynieria i innowacje

W Chinach powstaje najwyższy most na świecie

Mateusz Kieruzal 11 sierpnia 2023

Lubliniec. Jeden chętny zaprojektować bezkolizyjną przeprawę przez tory

Drogi i autostrady

Mosty dla Regionów. Sukces czy porażka?

Drogi i autostrady

Mosty dla Regionów. Sukces czy porażka?

Mikołaj Kobryński 08 czerwca 2023

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Intermodal i logistyka

Poznań: most Lecha jednak jeszcze w tym roku

Drogi i autostrady

Poznań: most Lecha jednak jeszcze w tym roku

Redakcja/inf. pras. 14 października 2019

Ruszyła budowa kładki dla pieszych na DK92 w Nekli

Drogi i autostrady

Ruszyła budowa kładki dla pieszych na DK92 w Nekli

Magdalena Romanowska 25 września 2019

Zobacz również:

W Chinach powstaje najwyższy most na świecie

Inżynieria i innowacje

W Chinach powstaje najwyższy most na świecie

Mateusz Kieruzal 11 sierpnia 2023

Lubliniec. Jeden chętny zaprojektować bezkolizyjną przeprawę przez tory

Drogi i autostrady

Mosty dla Regionów. Sukces czy porażka?

Drogi i autostrady

Mosty dla Regionów. Sukces czy porażka?

Mikołaj Kobryński 08 czerwca 2023

Litewska kolej nie podpisze kontraktu z hiszpańską firmą z kapitałem chińskim

Intermodal i logistyka

Poznań: most Lecha jednak jeszcze w tym roku

Drogi i autostrady

Poznań: most Lecha jednak jeszcze w tym roku

Redakcja/inf. pras. 14 października 2019

Ruszyła budowa kładki dla pieszych na DK92 w Nekli

Drogi i autostrady

Ruszyła budowa kładki dla pieszych na DK92 w Nekli

Magdalena Romanowska 25 września 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5