Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach rozpisał przetarg na przebudowę drogi wojewódzkiej nr 910. Odcinek ul. Czeladzkiej i ul. Kołłątaja objęty pracami przebiega przez Będzin i prowadzi do Dąbrowy Górniczej.
Przebudowę ma przejść odcinek drogi wojewódzkiej nr 910 na odcinku od skrzyżowania z drogą krajową nr 86 do granic z miastem na prawach powiatu Dąbrową Górniczą. Droga przebiega przez Będzin w śladzie ulicy Czeladzkiej i Kołłątaja. Zadaniem objęte będzie łącznie 6,2 km traktu.
Przebudowę ma przejść odcinek drogi wojewódzkiej nr 910 na odcinku od skrzyżowania z drogą krajową nr 86 do granic z miastem na prawach powiatu Dąbrową Górniczą. Droga przebiega przez Będzin w śladzie ulicy Czeladzkiej i Kołłątaja. Zadaniem objęte będzie łącznie 6,2 km traktu.
Wyświetl większą mapę
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Katowicach podzielił inwestycję na trzy etapy w zależności od odcinków, które objęte były projektowaniem a zostaną przebudowane. Pierwszy etap dotyczy odcinka ul. Czeladzkiej od skrzyżowania z drogą krajową nr 86 do skrzyżowania „nerka”. Etap drugi obejmuje odcinek od skrzyżowania „nerka” do mostu nad rzeką Czarna Przemsza. Trzeci etap obejmuje natomiast odcinek od mostu nad rzeką Czarna Przemsza do granicy miasta na prawach powiatu Dąbrowa Górnicza.
Ujednolicona ma zostać szerokość jezdni do minimum 3,5 metra na każdy pas ruchu. Wymieniona zostanie konstrukcja i nawierzchnia drogowa, która zyska dopuszczenie nacisku na pojedynczą oś do 11,5 tony. Korekcie ulegnie geometria skrzyżowań, zaś przebudowie poddane zostaną chodniki piesze. Wykonane zostanie odwodnienie.
Droga zyska po zmianach klasę G. Jej prędkość projektowa wyniesie 50 km/h. Będzie to nadal droga jednojezdniowa z dwoma pasami ruchu dla samochodów. Na realizację zadania przewidziano 30 miesięcy.
Składanie ofert wyznaczono do 4 sierpnia 2023 roku. Wybór wykonawcy poprzedzi analiza ceny (60 proc.) a także parametrów jakościowych – okresu gwarancji (10 proc.), wartości wtórnego modułu odkształcenia E2 podbudowy zasadniczej z mieszanki niezwiązanej (15 proc.), równości podłużna warstwy ścieralnej (15 proc.).