Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Duży przetarg drogowy w powiecie karkonoskim

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
02-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
02-09-2024
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Duży przetarg drogowy w powiecie karkonoskim
fot. Google Street View
Samorząd powiatu karkonoskiego szuka wykonawcy, który wyremontuje dawną drogę wojewódzką nr 366, łączącą Piechowice z Kowarami, na fragmentach o łącznej długości 19,5 kilometra. Prace mają być realizowane sukcesywnie w latach 2024-2029, w zależności od stopnia degradacji nawierzchni na poszczególnych odcinkach. Inwestycja uzyskała wsparcie państwa oraz samorządu województwa.

Dawna droga wojewódzka nr 366 to kluczowy korytarz komunikacyjny w Karkonoszach. Trasa łączy drogę krajową nr 3 w Piechowicach z drogą wojewódzką nr 367 w Kowarach. Status drogi wojewódzkiej utraciła w 2023 roku, przechodząc pod zarząd samorządu powiatowego. Stosowną decyzję podjął sejmik województwa dolnośląskiego zaledwie jednym głosem przewagi. Decyzja ta nie spotkała się z aprobatą samorządowców w powiecie karkonoskim, którzy wskazywali na bardzo zły stan techniczny trasy i konieczność przeznaczenia kilkudziesięciu milionów złotych na jej remont.

Ostatecznie samorząd powiatu karkonoskiego pozyskał finansowanie na inwestycję opiewające na kwotę 60 mln zł – po 30 mln zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg oraz samorządu województwa dolnośląskiego. Zabezpieczenie finansowania umożliwiło ogłoszenie przetargu na remont drogi powiatowej, który ma zostać zrealizowany w latach 2024-2029. Trasa zostanie wyremontowana od swojego początku do 3,974 kilometra oraz pomiędzy 7,505 a 24,176 kilometrem (z wyłączeniem fragmentu pomiędzy 13,500 a 14,640 kilometrem). Tym samym poprawią się warunki podróżowania na odcinkach o łącznej długości ok. 19,5 kilometra.


OpenStreetMap

Uwagę zwraca bardzo długi w stosunku do długości trasy czas realizacji remontu – blisko 5 lat. Ma być on bowiem realizowany sukcesywnie, w zależności od stopnia degradacji poszczególnych odcinków. W pierwszej kolejności wyremontowana zostanie ulica Topolowa w Marczycach. Drugi etap zakłada remont ulicy Tyrolskiej w Sosnówce. Następnie remontu doczeka się ulica Pułaskiego przez Zachełmie i Podgórzyn. W czwartym etapie przewidziano remont ulicy Nowowiejskiej w Miłkowie (do ronda). Etap piąty zakłada remont odcinka w rejonie miejscowości Miłków i Ścięgny.

W szóstej kolejności przewidziano kolejne prace w Sosnówce. Etap siódmy obejmie natomiast kolejne prace w obrębie miejscowości Ścięgny. Najdłuższy odcinek zostanie wyremontowany w etapie ósmym – chodzi o liczący blisko 5 kilometrów długości fragment w Kowarach. Następnie przewidziano remont ulic Jana Pawła II i Topolowej w Podgórzynie. W etapie dziesiątym zostanie wyremontowany drugi najdłuższy odcinek w ramach inwestycji – ulica Kryształowa w Piechowicach na fragmencie liczącym 4 kilometry długości.

Jak wskazuje zamawiający, wykonawca będzie mógł realizować poszczególne etapy jednocześnie, o ile nie spowoduje w ten sposób kolizji z innymi realizowanymi inwestycjami, mając na względzie objazdy w ruchu drogowym. Możliwe będzie ponadto rozpoczęcie kolejnego etapu robót przed zakończeniem i odbiorem innego. Głównym kryterium oceny ofert w przetargu jest oczywiście cena – z tego tytułu możliwe będzie przyznanie do 60% punktów. Zamawiający przewidział tylko jedno kryterium pozacenowe w postaci okresu gwarancji, przy czym minimalny wynosi 60 miesięcy, zaś maksymalny – 72 miesiące. Oferty będzie można składać do 2 października bieżącego roku do godziny 12:00. Ich otwarcie ma nastąpić godzinę później.

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Trakcja szuka nowego szefa

Biznes i przemysł

Trakcja szuka nowego szefa

Mikołaj Kobryński 02 września 2024

Ryanair urośnie w Polsce. Kluczowy rynek

Biznes i przemysł

Ryanair urośnie w Polsce. Kluczowy rynek

Mateusz Kieruzal 02 września 2024

Mazowieckie. Jest problem ws. przebudowy DW-541

Drogi i autostrady

Mazowieckie. Jest problem ws. przebudowy DW-541

Grzegorz Rekiel 02 września 2024

Zobacz również:

Wykonawca remontu nawierzchni na DW nr 836 poszukiwany

Drogi i autostrady

Wykonawca remontu nawierzchni na DW nr 836 poszukiwany

Mikołaj Kobryński 02 września 2024

DK-11 w Obornikach jak nowa

Drogi i autostrady

DK-11 w Obornikach jak nowa

ep. 04 października 2023

Pozostałe z wątku:

Trakcja szuka nowego szefa

Biznes i przemysł

Trakcja szuka nowego szefa

Mikołaj Kobryński 02 września 2024

Ryanair urośnie w Polsce. Kluczowy rynek

Biznes i przemysł

Ryanair urośnie w Polsce. Kluczowy rynek

Mateusz Kieruzal 02 września 2024

Mazowieckie. Jest problem ws. przebudowy DW-541

Drogi i autostrady

Mazowieckie. Jest problem ws. przebudowy DW-541

Grzegorz Rekiel 02 września 2024

Zobacz również:

Wykonawca remontu nawierzchni na DW nr 836 poszukiwany

Drogi i autostrady

Wykonawca remontu nawierzchni na DW nr 836 poszukiwany

Mikołaj Kobryński 02 września 2024

DK-11 w Obornikach jak nowa

Drogi i autostrady

DK-11 w Obornikach jak nowa

ep. 04 października 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5