Miasto Głogów ogłosiło przetarg na realizację w systemie “projektuj i buduj” zadań związanych z budową i przebudową dróg na terenach inwestycyjnych oraz przebudową fragmentu drogi wojewódzkiej nr 292. Inwestycja uzyskała państwowe dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
Liczący blisko 63 tys. mieszkańców Głogów to trzecie największe miasto w Legnicko-Głogowskim Okręgu Miedziowym. Największym pracodawcą jest tu KGHM Polska Miedź, który posiada zlokalizowaną w zachodniej części miasta hutę miedzi. Samorząd miejski od lat dąży jednak do dywersyfikacji struktury gospodarczej, starając się o przyciągnięcie nowych inwestorów. Atrakcyjne tereny inwestycyjne znajdują się m.in. pomiędzy centrum miasta a hutą miedzi, na obszarze ograniczonym liniami kolejowymi nr 14 i 273. Problemem jest dziś jednak jakość infrastruktury drogowej w tym rejonie.
Władze Głogowa planują zatem zmianę tego stanu rzeczy w ramach projektu budowy infrastruktury na terenach inwestycyjnych. Inwestycja uzyskała państwowe dofinansowanie ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych na kwotę ponad 39 mln zł przy koszcie zadania szacowanym na 40 mln zł. Największą częścią zadania ma być przebudowa fragmentu drogi wojewódzkiej nr 292, łączącego skrzyżowanie z
planowaną obwodnicą w przebiegu drogi krajowej nr 12 oraz skrzyżowanie z ulicami Piłsudskiego i Północną, gdzie powstanie rondo. Inwestycja obejmie ponadto drugi etap uzbrojenia Miejskiej Strefy Inwestycyjnej.
OpenStreetMapUwzględnienie przebudowy fragmentu DW nr 292 w inwestycji oznacza częściowe przejęcie odpowiedzialności od samorządu województwa dolnośląskiego, na co wyraziła zgodę w lutym rada miejska. Przypomnijmy, że do przebudowy dłuższego, liczącego łącznie 7,5 kilometrów długości odcinka trasy przymierzała się Dolnośląska Służba Dróg i Kolei, która ogłosiła w styczniu
przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla inwestycji. W uchwale rady miejskiej czytamy, że przejęcie inicjatywy przez samorząd miejski podyktowane jest koniecznością zwiększenia konkurencyjności i atrakcyjności inwestycyjnej miasta, a także koniecznością poprawy bezpieczeństwa wszystkich użytkowników drogi, czy też dostosowania układu drogowego do planowanej nowej przeprawy mostowej nad Odrą w przebiegu wspomnianej obwodnicy.
Podobnie jak w przypadku większości przetargów drogowych w Polsce, także w tym przypadku głównym kryterium oceny ofert będzie cena – z tego tytułu potencjalni wykonawcy będą mogli uzyskać do 60% punktów. Zamawiający przewidział tylko jedno kryterium pozacenowe w postaci okresu gwarancji i rękojmi, zarówno w odniesieniu do dokumentacji projektowej, wykonanych robót budowlanych, jak również wykorzystanych materiałów i zabudowanych urządzeń. W ramach tego kryterium możliwe będzie przyznanie do 40% punktów. Oferty w przetargu będzie można składać do 8 sierpnia bieżącego roku do godziny 10:00. Godzinę później nastąpi ich otwarcie.