Są już oferty na opracowanie koncepcji projektowej dla drogi ekspresowej S11 na odcinku Radzionków - Piekary Śląskie. To trasa, która w przyszłości połączy drogę S11 z autostradą A1.
Zainteresowanie zgłosiło aż 11 firm projektowych. Wszystkie istotnie przekroczyły zaplanowany budżet.
GDDKiA zamierzała wydać na ten cel 3,969 mln zł. Najtańszy oferent – Multiconsult Polska – proponuje 6,134 mln zł. W pierwszej trójce najtańszych ofert są propozycje Schuessler - Plan Inżynierzy – 7,614 mln zł, oraz Lafrentz Polska - 7,657 mln zł mln zł. Najdroższa oferta kosztuje 12,256 mln zł a złożyła ją firma Infra – Centrum Doradztwa.
Droga ekspresowa na tym odcinku ma być budowana według przebiegu zgodnego z wariantem II (niebieskim). Zadaniem projektanta będzie m.in. opracowanie minimum trzech nowych wariantów rozwiązań geometrycznych węzła Piekary Śląskie oraz wykonanie analizy przepustowości ruchu dla wszystkich wariantów węzła. Inwestor nie wyklucza, ze konieczne będzie uzyskanie dodatkowej decyzji środowiskowej.
Dokumentacja obejmie również przebudowę lub rozbudowę węzła Piekary Śląskie oraz w niezbędnym zakresie również drogi wojewódzkiej nr 911. Wykonawca przygotuje również dokumentację z myślą o budowie dodatkowych jezdni po obu stronach przyszłej ekspresówki, połączeń z drogami poprzecznymi i obiektów inżynierskich.
Odcinek Radzionków – Piekary Śląskie to jeden z trzech na jakie podzielona została dokumentacja dla S11 na terenie woj. śląskiego. Pozostałe to: granica woj. opolskiego i śląskiego – granica powiatów tarnogórskiego i lublinieckiego, oraz granica powiatów tarnogórskiego i lublinieckiego – węzeł Radzionków.