Partner serwisu
Drogi i autostrady

Duże zainteresowanie budową S74 w świętokrzyskim

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
31-05-2023
Ostatnia modyfikacja:
31-05-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Duże zainteresowanie budową S74 w świętokrzyskim
fot. Google Maps
Kielecka GDDKiA ma oferty w trzech przetargach na S74. Jest wielu chętnych, wszyscy wycenili niżej niż planował inwestor. Poza polskimi, są firmy z Turcji i Chin.

Chodzi o S74 granica woj. świętokrzyskiego – Przełom/Mniów, a także dwa sąsiadujące ze sobą fragmenty Łagów – Jałowęsy – Tomaszów oraz Cedzyna – Łagów.

Budowa odcinka granica woj. świętokrzyskiego – Przełom/Mniów (27,5 km) jest zainteresowanych 10 wykonawców. Przy budżecie inwestora 1,340 mld zł najtańsza oferta jest warta 1,004 mld zł (Stecol Corporation), a najdroższa 1,245 (Mota Engil). Pozostałe oferty złożyli: Budimex (1,075 mld zł), Mirbud z Kobylarnią (1,098 mld zł), konsorcjum tureckiej firmy GAP Insaat Ve Dis Ticret oraz firma Fabe i Sine Midas Stroy z Kazachstanu (1,110 mld zł), Intercor (1,152 mld zł), Polaqua (1,199 mld zł), Strabag (1,204 mld zł), Porr (1,205 mld zł oraz turecki Kolin (1,212 mld zł).

Droga na tym odcinku będzie poprowadzona częściowo w nowym śladzie m.in. jako obwodnica miejscowości Smyków. W ramach zadania planowana jest budowa trzech węzłów drogowych: Ruda Maleniecka, Radoszyce i Smyków. Powstaną także 32 obiekty inżynierskie, w tym m.in: 12 wiaduktów w ciągu drogi ekspresowej nad przejściami dla zwierząt dużych i średnich, sześć mostów zintegrowanych z przejściami dla zwierząt, 10 wiaduktów w ciągu drogi ekspresowej i w ciągach dróg poprzecznych, przejście górne dla zwierząt średnich. W Rudzie Malenieckiej zaplanowany został obwód utrzymania drogowego, a w miejscowościach Koliszowy, Jacentów, Lisie Jamy zaplanowano miejsca obsługi podróżnych.

Odcinek Łagów – Jałowęsy (18,5 km) chce budować 12 wykonawców. Najtańsza jest Aldesa - 632,2 mln zł przy budżecie inwestora 841,7 mln zł. Pozostali wykonawcy także zadeklarowali kwoty niższe niż założył inwestor: Mostostal Warszawa – 628,4 mln zł, Mota-Engil – 648,9 mln zł, Polaqua – 697,9 mln zł, Mirbud i Kobylarnia – 723,8 mln zł, Budimex – 727,6 mln zł, Porr – 736,2 mln zł, Intercor – 764,9 mln zł Stecol Corporation – 740,6 mln zł, Strabag – 769,9 mln zł oraz GAP Insaat Yatirim Ve Dis Ticaret z Tursji razem z Fabe Polska i Sine Mida Stroy – 824,8 mln zł.

Odcinek od Łagowa do Obwodnicy Opatowa będzie skomunikowany z planowaną obwodnicą Łagowa i realizowaną obecnie obwodnicą Opatowa. Nowa trasa pobiegnie nowym śladem na południe od istniejącej DK-74. Wybudowany zostanie węzeł w Baćkowicach, a także 9 wiaduktów, siedmiu mostów, przejścia dla zwierząt oraz dwa miejsca obsługi podróżnych w Oziębłowie.

Tyle samo firm jest zainteresowanych realizacją odcinka S74 Cedzyna – Łagów (ok. 30 km). To zadanie wycenione przez inwestora na 1,671 mld zł. Najtańszy oferent – Mota Engil - zaproponował kwotę o pół miliarda niższą tj. 1,149 mld zł. Pozostałe oferty wyglądają następująco: Stecol Corporation – 1,167 mld zł, Polimex Infrastruktura z Polimeksem Mostostalem i Mostami Łódź – 1,168 mld zł, konsorcjum na czele z turecką firmą GAP Insaat Yatirim Ve Dis Ticaret – 1,192 mld zł, Budimex – 1,211 mld zł, Mirbud i Kobylarnia – 1,214 mld zł, Porr – 1,278 mld zł, Mostostal Warszawa – 1,284 mld zł, Strabag – 1,306 mld zł, Intercor – 1,494 mld zł. Najdroższa ofertę złożył turecki Kolin – 1,637 mld zł.

Ten odcinek ma biec głównie po nowym śladzie na północ od istniejącej DK-74. W ramach inwestycji powstaną cztery węzły drogowe: Radlin, Wola Jachowa, Makoszyn i Łagów oraz obwód utrzymania drogi w Woli Jachowej. Wybudowane zostaną także dwa miejsca obsługi podróżnych w Górnie. W planach jest budowa 16 wiaduktów w ciągu S74 i nad drogą ekspresową, a także 13 mostów w ciągu drogi ekspresowej i innych dróg publicznych.

Te trzy odcinki to łącznie 76 km przyszłej drogi ekspresowej. Droga ma powstać w ciągu 39 miesięcy od podpisania umów z wykonawcami, z wyłączeniem okresów zimowych.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Wykonawca S7 Czosnów – Kiełpin wybrany

Drogi i autostrady

Wykonawca S7 Czosnów – Kiełpin wybrany

Elżbieta Pałys 11 września 2023

Budowa nowej S8 zacznie się od obwodnic

Drogi i autostrady

S7 do Miechowa. Wydłużyła się ekspresówka Warszawa – Kraków

Drogi i autostrady

Lubelskie. Będzie remont mostu na Wiśle w ciągu S12

Drogi i autostrady

Przebieg S11 Szczecinek – Piła zatwierdzony

Drogi i autostrady

Nowy przetarg na dokumentację S10 Wyrzysk – Bydgoszcz

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Wykonawca S7 Czosnów – Kiełpin wybrany

Drogi i autostrady

Wykonawca S7 Czosnów – Kiełpin wybrany

Elżbieta Pałys 11 września 2023

Budowa nowej S8 zacznie się od obwodnic

Drogi i autostrady

S7 do Miechowa. Wydłużyła się ekspresówka Warszawa – Kraków

Drogi i autostrady

Lubelskie. Będzie remont mostu na Wiśle w ciągu S12

Drogi i autostrady

Przebieg S11 Szczecinek – Piła zatwierdzony

Drogi i autostrady

Nowy przetarg na dokumentację S10 Wyrzysk – Bydgoszcz

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5