W Sanoku powstanie nowy most w ramach rządowego programu ,,Mosty dla Regionów”. Trwa przetarg na roboty budowlane dla przeprawy mającej znaleźć się w ciągu drogi wojewódzkiej nr 886. Zainteresowanych inwestycją jest aż 12 firm.
Sanok rozpisał przetarg na budowę mostu na rzece San wraz z budową dróg dojazdowych. Inwestycja zlokalizowana będzie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 886 (ul. Królowej Bony). Celem jest połączenie ul. Sobieskiego z drogą wojewódzką nr 886 (ul. Królowej Bony) oraz z położonymi po drugiej stronie Sanu ulicami Rybickiego i Gajową w Sanoku. Pomysłodawcy w szczególności wskazują na bezpieczny dojazd do największego w Polsce skansenu oraz położonych tam osiedli i terenów rekreacyjnych.
Do realizacja zadania zgłosiło się 12 firm. Żadna nie zmieściła się w budżecie zamawiającego, który przygotował 87 mln zł. Najtańsza oferta opiewa na 104,3 mln zł i pochodzi o firmy Sarinż. Najdroższe oferty przekroczyły 144 mln zł. Tak prace wycenili Strabag, Intop Tarnobrzeg oraz Himmel i Papesch Opole. Nie zabrakło ofert od takich firm jak Nowak-Mosty, PORR, Primost Południe, Budimex, NDI, Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX, Mostostal Warszawa oraz Intop Warszawa. Wszyscy zaproponowali 7-letnią gwarancję. Kryteriami udzielenia zamówienia są w tym przypadku cena (60 proc.) oraz okres rękojmi za wady i gwarancja (40 proc.). Wykonawca będzie miał 30 miesięcy na realizację zamówienia.
Na Sanie powstanie most długości 275 m, szerokości 17,9 m, z obustronnym ciągiem pieszo-rowerowym – każdy po 2 m i dwukierunkowej jezdni o szerokości 6 metrów – każdy pas będzie miał po 3m. Most zaprojektowano w postaci dwuprzęsłowego obiektu typu podwieszonego z belkowym ustrojem nośnym podwieszonym w układzie wachlarzowym. Tym samym uzyskano bardzo smukłą konstrukcję o ograniczonej liczbie podpór. Jednocześnie dzięki idei mostu podwieszonego zaprojektowano pylon o krzywoliniowej geometrii, przez co obiekt korzystnie wkomponowuje się w otoczenie i podnosi walory estetyczne. Zamawiający określił, że do wykonania stalowej konstrukcji mostu będzie potrzebnych 1 467 ton stali.
Budowie mostu będzie towarzyszyć modernizacja ulic w pobliżu planowanej inwestycji. DW 866 zostanie rozbudowana do projektowanego ronda na długości ok. 300 metrów. Projekt przewiduje też przebudowę ścieżek pieszo-rowerowych. Powstanie jednojezdniowa ul. Jana III Sobieskiego od istniejącego skrzyżowania z ul. Żwirki i Wigury/Zamkowa o długości 628 m, a także ul. Aleksandra Rybickiego o długości ok. 200 metrów.
Poza rozbudową i budową nowych skrzyżowań i budową dojazdów do mostu zaplanowano budowę 11 zjazdów indywidualnych, a także przebudowę 6 indywidualnych i 2 publicznych, przebudowę sieci kanalizacji deszczowej, sieci energetycznej średniego i niskiego napięcia, sieci kablowej oświetlenia drogowego, sieci gazowej, ciepłowniczej, wodociągowej i sanitarnej.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.