Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Duże zainteresowanie budową drogi do elektrowni jądrowej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
Balzola Polska
PBI Infrastruktura

Data publikacji:
20-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
20-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Duże zainteresowanie budową drogi do elektrowni jądrowej
fot. Google Maps
Aż 13 wykonawców złożyło oferty w przetargu na budowę pierwszego z dwóch planowanych odcinków drogi do elektrowni jądrowej. Wszystkie propozycje ze sporym zapasem mieszczą się w zaplanowanym budżecie.

Chodzi o drogę, która połączy elektrownię z węzłem Łęczyce na drodze S6. Droga ma być budowana w dwóch odcinkach. Złożone oferty dotyczą pierwszego z nich, tj. od Lubiatowa do drogi wojewódzkiej nr 213.

Najtańsza ofertę złożył Polimex Infrastruktura - 177,899 mln zł. Kolejne propozycje to: PTU Intercor - 190,880 mln zł, Budimex – 196,058 mln zł,, Porr – 213,758 mln zł,, NDI – 223,199 mln zł, Mirbud - 229,243 mln zł, Rubau Polska – 229,750 mln zł, Strabag – 231,455 mln zł, Unibep - 235,407 mln zł, Mostostal Warszawa – 238,531 mln zł, konsorcjum Aldesa 240,375 mln zł, Duna Polska- 243,884 mln zł, Fabe Polska - 251 229 mln zł.

Wszystkie oferty mieszczą się w budżecie GDDKiA określonym na 364,318 mln zł.

W ramach tego przetargu powstać ma droga klasy GP, zbudowana w nowym śladzie. Ma mieć jedną jezdnię z jednym pasem ruchu w każdym kierunku. Konstrukcja drogi będzie dostosowana do nośności 11,5 tony na oś. Długość tego odcinka to ok. 11 km.

fot. GDDKiA
W ramach zadania powstaną m.in. nowe skrzyżowania, natomiast drogi istniejące zostaną przebudowane w zakresie kolizji z nową trasą. Wykonane zostaną obiekty inżynierskie, infrastruktura dla pieszych i rowerzystów, dodatkowe jezdnie oraz infrastruktura ochrony środowiska. Zamontowane maja być ekrany przeciwolśnieniowe. 

Dla tego odcinka została już wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach. Wykonawca tego odcinka będzie miał 18 miesięcy na realizację zadania, z wyłączeniem okresu zimowego. GDDKiA zakłada, że umowa zostanie podpisana w II kwartale tego roku, a finał inwestycji spodziewany jest w II kwartale 2028 r.

Drugi odcinek drogi do elektrowni, tj. od DW-213 do drogi powiatowej 1455G jest jeszcze przed wydaniem decyzji środowiskowej. Nie zostały także otwarte oferty w przetargu na projekt i budowę. Oferty mamy poznać 14 lutego.
W celu połączenia przyszłej elektrowni jądrowej z siecią dróg szybkiego ruchu, oprócz budowy dwóch nowych odcinków, powstanie także łącznik między drogą powiatową 1455G a węzłem Łęczyce. Powstanie on w ramach budowy drogi ekspresowej S6 Leśnice – Bożepole Wielkie.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
Balzola Polska
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5