Rynek Infrastruktury
Inwestycja musi być gotowa do końca 2015 roku. Jeżeli samorządy będą zwlekać z podpisaniem umowy, województwo może stracić 460 mln zł dotacji na budowę DTŚ na terenie Gliwic. Podczas spotkania, które miało miejsce 3 lipca ustalono, że pieniądze na dokończenie prac będą pochodziły z POIiŚ, kredytu bankowego , dotacji marszałka i budżetu Gliwic.
Marek Jastrzębowski, rzecznik prezydenta Gliwic, przypomina, że podczas rozmów marszałek zapewniał, że nie ma powodów do obaw o to, co powstało do tej pory. Ustalono, że Gliwice i województwo podzielą się po równo odpowiedzialnością za ewentualne koszty. Umowa w tej sprawie została podpisana i przesłana do marszałka. Ten dopiero 4 sierpnia wraca z urlopu.
Budowa Drogowej Trasy Średnicowej w Gliwicach została podzielona na dwie części. Pierwszy, 2,8-kilometrowy odcinek zaczyna się na granicy z Zabrzem i kończy przy ulicy Kujawskiej. Drugi będzie miał 5,6 km długości i połączy węzeł przy ulicy Kujawskiej z węzłem drogi krajowej nr 88 w rejonie ulicy Portowej.