Zamknięcie ulicy Zamkowej w Pasłęku dla ruchu samochodów ciężarowych spowodowało duże utrudnienia. Od lat miasto zabiegało o stworzenie nowego łącznika, który połączy drogę wojewódzką nr 513 z drogą wojewódzką nr 527. Pierwszy przetarg zakończył się fiaskiem. ZDW w Olsztynie rozpisało kolejny na opracowanie projektu nowej drogi, która będzie musiała przeciąć rzekę Wąska.
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Olsztynie prowadzi drugi przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy łącznika dróg wojewódzkich 513 i 527. W pierwszym postępowaniu żadna z ofert nie zmieściła się w budżecie 266 tys. zł. Rzeczony łącznik ma powstać w Pasłęku – miejscowości nieopodal Elbląga. Wszystko za sprawą zamknięcia ulicy Zamkowej dla ruchu ciężkich samochodów, która do niedawna była łącznikiem przebiegających przez miasto dróg wojewódzkich.
Wyświetl większą mapę
Nowa droga ma połączyć ul. Sprzymierzonych (w ciągu DW 513) z ul. Wojska Polskiego (w ciągu DW 527). Co więcej, nowa droga będzie musiała pokonać rzekę Wąska. Wybrana w przetargu firma, będzie miała za zadanie opracować szczegółową dokumentację projektową oraz pozyskać decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
Początek nowej drogi zaplanowano przy istniejącym zjeździe do oczyszczalni ścieków na ul. Wojska Polskiego w ciągu drogi wojewódzkiej nr 527 w kilometrze 28,590. Koniec odcinka nowej drogi zostanie dowiązany do ul. Sprzymierzonych w kilometrze 4,310, która stanowi fragment drogi wojewódzkiej nr 513.
Zaprojektowana zostanie droga o parametrach klasy G z nawierzchnią o nośności 115 kN/oś. Przyjęto rozwiązanie w postaci trasy jednojezdniowej z dwoma pasami ruchu. Projektanci zaplanują budowę oświetlenia, drogi dla rowerów, chodników dla pieszych, przepustów, zatok autobusowych. Istotnym elementem będzie przeprawienie drogi przez rzekę Wąska, która płynie przez Pasłęk. Zamawiający zastrzega, że projektowany odcinek, w tym również skrzyżowania, powinien zapewniać przejezdność dla pojazdów nienormatywnych.
Termin składania ofert wyznaczono do 7 października. Wybór projektanta poprzedzi analiza ceny (60 proc.) oraz okresu gwarancji (40 proc.). Na wykonanie zadania przeznaczono 18 miesięcy. W 2021 roku szacowano, że inwestycja może kosztować nawet 30 mln zł. Zadanie ma być finansowane w przyszłości przez samorząd województwa, powiat elbląski i gminę Pasłęk.