Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Druga jezdnia obwodnicy Kępna zaprojektowana

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Autor:

ep.

Data publikacji:
17-02-2025
Ostatnia modyfikacja:
17-02-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Druga jezdnia obwodnicy Kępna zaprojektowana
fot. GDDKiA
Zakończył się etap projektowy dla drugiej jezdni obwodnicy Kępna w ciągu S11. Do wojewody został złożony wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.

Za realizację tej inwestycji odpowiada Mirbud, a umowa w trybie zaprojektuj i wybuduj została podpisana w kwietniu 2024 r.

Wykonawca zaprojektował i zrealizuje roboty budowlane na odcinku ok. 4 km. Chodzi o druga jezdnię obwodnicy Kępna pomiędzy węzłem Kępno Wschód i Baranów. Na potrzeby drugiej jezdni trzeba także wybudować cztery obiekty inżynierskie, w tym obiekt nad drogą powiatową nr 5704P na odcinku Baranów – Jankowy, wiadukt nad linią kolejową nr 272, a także mosty nad rzekami Niesób i Jamica.

To będzie kontynuacja inwestycji zrealizowanej w 2021 roku przez PTU Intercor. Wybudowano wówczas 7 km drogi na południe od trasy ekspresowej S8, Część tego odcinka (Kępno – Kępno Wschód) powstała od razu w przekroju dwujezdniowym, natomiast obwodnica na fragmencie od węzła Kępno Wschód do węzła Baranów została zrealizowana jako jednojezdniowa. Teraz ma być wybudowana druga jezdnia.

Do przekroju dwujezdniowego zostanie rozbudowany także węzeł Baranów.

To w praktyce trzeci etap budowy obwodnicy Kępna. Pierwszym było wybudowanie dwujezdniowego odcinka o długości 3,6 km na północ od węzła Wschód na przecięciu z drogą ekspresową S8. Ten etap, zakończony jeszcze w 2018 r., realizował Budimex.

Na wykonanie trzeciego, ostatniego etapu obwodnicy obecny wykonawca – Mirbud – ma 33 miesiące od podpisania umowy. W czasie realizacji robót budowlanych z tego terminu wyłączone będą okresy zimowe. Finał inwestycji spodziewany jest w drugiej połowie 2027 roku.

Prace mają kosztować 69 mln zł.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix
PBI Infrastruktura

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5