Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze ogłosił podzielony na trzy zadania przetarg na przebudowę drogi wojewódzkiej nr 315. Na trasie łączącej Wolsztyn i Nową Sól prace mają zostać zrealizowane na czterech fragmentach pomiędzy Kolskiem a Lipinami. Inwestycja uzyskała dofinansowanie ze środków unijnych w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021-2027.
Przebiegająca przez obszar województw wielkopolskiego i lubuskiego droga wojewódzka nr 315 łączy drogę krajową nr 32 w Wolsztynie z drogą ekspresową S3 w Nowej Soli. Trasa liczy łącznie 46 kilometrów długości. Samorząd województwa lubuskiego planuje przebudowę czterech odcinków o łącznej długości blisko 11 kilometrów, co odpowiada ponad 23% przebiegu DW nr 315. W tej sprawie Zarząd Dróg Wojewódzkich w Zielonej Górze ogłosił przetarg, dotyczący wyłącznie realizacji robót budowlanych. Dla inwestycji już wcześniej przygotowana została dokumentacja projektowa. Wydana została również decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach.
Przetarg podzielony został na trzy części. Pierwsza z nich obejmuje prace pomiędzy 21,050 a 23,906 kilometrem trasy. Na jej realizację wykonawca miałby mieć 370 dni. W ramach drugiego zadania przebudowane zostaną dwa odcinki – między 27,650 i 28,190 oraz 29,037 i 31,700 kilometrem DW nr 315. Czas realizacji tej części określono na 390 dni. Trzecia część obejmuje z kolei przebudowę trasy pomiędzy 34,396 a 39,100 kilometrem. W tym przypadku wyłoniony wykonawca będzie miał 410 dni na realizację zadania. Stan techniczny tych odcinków w 2020 roku był w przeważającej mierze ostrzegawczy bądź zły, a na niektórych fragmentach bardzo zły.
Jak możemy przeczytać w opisie zamówienia, do zadań wykonawcy będzie należało wykonanie prac przygotowawczych, robót ziemnych, odwodnienia korpusu drogowego, podbudowy, nawierzchni drogi, robót wykończeniowych, oznakowania, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz elementów ulic. W przypadku zadania drugiego przewidziano także prace w zakresie zieleni drogowej. Inwestycja uzyskała dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Lubuskiego 2021-2027. W uchwale zarządu województwa lubuskiego z maja 2023 roku zaplanowano przeznaczenie na inwestycję w latach 2024-2025 ponad 39 mln zł.
Podobnie jak w przypadku większości przetargów drogowych w Polsce, głównym kryterium oceny ofert będzie cena. Z tego tytułu potencjalni wykonawcy będą mogli uzyskać do 60% punktów. Zamawiający będzie także brał pod uwagę okres gwarancji jakości. Najkrótszy okres wynosi 5 lat i jako taki jest warunkiem ważności oferty – w przypadku jego zaoferowania żadne dodatkowe punkty nie zostaną przyznane. Za jego wydłużenie o rok będzie można uzyskać 20% punktów, natomiast w przypadku zaoferowania maksymalnego, 7-letniego okresu gwarancji jakości przyznanych zostanie 40% punktów. Oferty w przetargu będzie można składać do 12 czerwca bieżącego roku do godziny 10:00. Dwa kwadranse później zostaną one otwarte.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.