Gmina Miękinia poszukuje wykonawcy dokumentacji projektowej i robót budowlanych oraz inżyniera kontraktu dla projektu budowy układu drogowego dla podstrefy Legnickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Projekt uzyskał państwowe dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
Podwrocławska Miękinia liczy 2 tys. mieszkańców. Od początku 2023 roku posiada prawa miejskie. W pobliskich miejscowościach Błonie i Źródła, położonych w rejonie drogi krajowej nr 94, znajduje się szereg obiektów magazynowych i przemysłowych, które powstały w ramach Podstrefy Miękinia w Legnickiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Łączna powierzchnia Podstrefy Miękinia wynosi ok. 200 hektarów. Gmina Miękinia przymierza się do rozbudowy układu drogowego w tym obszarze w celu zwiększenia jego przepustowości, co przełoży się na usprawnienie komunikacji. Dla inwestycji w ubiegłym roku w październiku uzyskane zostało państwowe dofinansowanie ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych. Kwota dofinansowania wynosi aż 130 mln zł. W tej sprawie ogłoszony został stosowny przetarg.
Jak czytamy w opisie zamówienia, jego przedmiotem jest rozbudowa istniejących dróg oraz budowa nowych, a także budowa rond. Zaplanowano również przebudowę drogi gminnej w relacji Kadłub – Miękinia wraz z budową drogi rowerowej, co zapewni lepsze warunki podróżowania pomiędzy terenami logistycznymi i przemysłowymi a dworcem kolejowym w Miękini, z którego można pojechać licznymi pociągami regionalnymi do Wrocławia oraz Legnicy, Lubina, Głogowa, Bolesławca, Lubania i Zgorzelca. Przebudowane zostaną także dwa skrzyżowania z DK nr 94. Oprócz prac w branży drogowej przewidziano budowę kanału teletechnicznego, systemu oświetlenia i odwodnienia oraz wykonanie sieci wodno-kanalizacyjnych w ramach uzbrojenia terenów inwestycyjnych. W przypadku dróg przyjęta została kategoria ruchu KR3.
OpenStreetMap
Zadanie ma zostać zrealizowane w systemie “projektuj i buduj”. Druga część przetargu dotyczy natomiast świadczenia usługi inżyniera kontraktu dla inwestycji, obejmującej m.in. nadzór inwestorski zgodnie z przepisami obowiązującego w Polsce prawa, w szczególności Prawa budowlanego, co oznacza np. sporządzanie raportów, czy rozliczanie finansowe i rzeczowe realizacji uprzednio wymienionych prac. Obydwa zadania objęte przetargiem powinny zostać zrealizowane do dnia 31 grudnia 2026 roku.
Głównym kryterium oceny ofert w przypadku obydwu zadań będzie cena. W ramach tego kryterium możliwe będzie przyznanie do 60% punktów. Różne są natomiast kryteria pozacenowe. W przypadku części obejmującej realizację inwestycji w systemie “projektuj i buduj” przewidziano tylko jedno takowe, dotyczące okresu gwarancji jakości (maksymalnie 40% punktów do uzyskania). Z kolei w przypadku świadczenia usługi inżyniera kontraktu zamawiający będzie brał pod uwagę doświadczenie zawodowe kierownika zespołu inżyniera kontraktu (do 20% punktów) oraz deklarowaną liczbę wizyt inspektora nadzoru w branży drogowej (kolejnych maksymalnie 20% punktów). Oferty w przetargu będzie można składać do 14 sierpnia bieżącego roku do godziny 9:00. Trzy godziny później nastąpi ich otwarcie.