Dolnośląska Służba Dróg i Kolei ogłosiła przetarg na przebudowę drogi wojewódzkiej nr 297 na odcinku Lwówek Śląski – Pasiecznik. 20-kilometrowy odcinek stanowi dla miasta powiatowego, jakim jest Lwówek Śląski, najważniejszy korytarz komunikacyjny.
Droga wojewódzka nr 297 łączy Pasiecznik na drodze krajowej nr 30 w okolicach Jeleniej Góry z Nową Solą przez Lwówek Śląski, Bolesławiec, Szprotawę i Kożuchów, przecinając w okolicach Bolesławca autostrady A4 i A18. Przebudowa odcinka Pasiecznik – Lwówek Śląski oznacza zatem w praktyce podwyższenie standardu podróży w relacji z Lwówka Śląskiego do Jeleniej Góry. Lwówek Śląski z racji położenia siłą rzeczy ciąży przede wszystkim w kierunku Jeleniej Góry, dlatego wobec braku połączenia kolejowego droga wojewódzka nr 297 jest dla tego miasta swoistym oknem na świat.
Przetarg na przebudowę odcinka między Pasiecznikiem a Lwówkiem Śląskim zakłada realizację inwestycji w formule “projektuj i buduj” na obszarze gmin Lubomierz i Lwówek Śląski. Oprócz wykonania prac budowlanych wykonawca będzie zobowiązany do opracowania projektu i uzyskania wszystkich wymaganych uzgodnień, opinii, warunków technicznych, pozwoleń, decyzji administracyjnych oraz dzienników budowy, w tym pozwolenia wodnoprawnego i decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, a także dokonania niezbędnych zgłoszeń. Warto dodać, że w 2018 roku do użytku oddany został zmodernizowany odcinek między Lwówkiem Śląskim a Bolesławcem.
Zakres prac między Pasiecznikiem a Lwówkiem Śląskim obejmuje korektę istniejącej osi jezdni, przebudowę nawierzchni do standardu umożliwiającego przejazd pojazdów o nacisku na oś do 115 kN, przebudowę i budowę chodników, budowę ciągów pieszo-rowerowych i dróg rowerowych, przebudowę zjazdów do posesji oraz innych dróg, przebudowę skrzyżowań (w tym z drogą wojewódzką nr 364 w Lwówku Śląskim), budowę zatok autobusowych oraz budowę i przebudowę oświetlenia drogowego i odwodnienia. Efektem inwestycji będzie uzyskanie standardu właściwego drodze klasy Z. Podstawowa szerokość pasów ruchu wyniesie 3 metry, zaś szerokość opaski w zależności od dostępności terenu zawrze się w przedziale 0,1-0,5 metra. Co istotne, na wzniesieniach przewidziano budowę dodatkowych pasów ruchu dla pojazdów powolnych. Decyzja środowiskowa zobowiązuje natomiast do wykonania w niektórych miejscach ekranów akustycznych oraz zastosowania nawierzchni o zredukowanej hałaśliwości na wybranych odcinkach, a także wykonania nasadzeń w liczbie nie mniejszej niż liczba drzew wyciętych.
Potencjalni wykonawcy będą mogli składać oferty do 19 października do godziny 10:00. Zamawiający przewidział dwa kryteria oceny ofert – cena (60% punktów) oraz okres gwarancji (40% punktów). Zamówienie ma zostać zrealizowane w ciągu 48 miesięcy od dnia podpisania umowy, przy czym w ramach tego okresu przewidziano dwa tzw. kamienie milowe – w ciągu 18 miesięcy od podpisania umowy ma zostać uzyskana decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, a w ciągu 30 miesięcy powinny zostać zrealizowane roboty o wartości nie mniejszej niż 30% wartości netto kontraktu.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.