Rynek Infrastruktury
Celem zarządu województwa jest poprawienie spójności komunikacyjnej na Dolnym Śląsku. Cel ten zostanie osiągnięty po wybudowaniu trzech nowych przepraw mostowych na Odrze. Realizowane one są na całej długości rzeki w naszym województwie: we Wrocławiu w ramach trasy Bielany – Łany – Długołęka, w Brzegu Dolnym oraz w Ciechanowie.
Most w Brzegu Dolnym będzie pierwszym tego typu obiektem w mieście i pozwoli na zlikwidowanie przeprawy promowej. Inwestycja realizowana będzie w dwóch etapach. W pierwszym zostaną wybudowane dwa mosty, na Odrze i rzece Jeziorce, a także część dróg dojazdowych do DW-341. W drugim etapie powstaną połączenia z DK-94 i DW-340.
Most będzie miał ponad 15 metrów szerokości i 565 m długości, co klasyfikuje go jako jeden z najdłuższych tego typu obiektów w Polsce. Całkowita wartość projektu budowy to 172 mln zł, a 84 mln pochodzić będą ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2014. Most zostanie ukończony w 2013 roku. Stan prac na moście w towarzystwie wicemarszałka Łużniaka oceniał również poseł Jarosław Charłampowicz.
Prace nad budową mostu w Ciechanowie dobiegają końca. W tym miejscu powstaje żelbetonowy most drogowy o długości ponad 525 m, nośności 50 ton i szerokości prawie 15 m. Prace obejmują również wybudowanie dróg dojazdowych po obu stronach mostu i włączenie go w sieć istniejących dróg. Most będzie miał ogromne znaczenie dla systemu komunikacyjnego Dolnego Śląska.
Na ponad 40 km odcinku Odry w tym rejonie województwa nie ma mostów, a jedyne przeprawy w okolicy tj. w Głogowie (droga krajowa nr 12) i w Ścinawie (droga krajowa nr 36) prowadzą ruch kołowy przez środek miast, nie będąc dostosowanym do obsługi pojazdów ciężarowych. Zakłada się, że dzięki mostowi ciechanowskiemu, ruch tranzytowy w obu miastach zmaleje o około 35 procent. Wartość tej inwestycji to 55 mln zł, a połowa środków pochodzi z budżetu Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa Dolnośląskiego na lata 2007-2014.