Rynek Infrastruktury
Prace przy budowie przeprawy przez Nys łączącej Polskę i Niemcy zakończy się w przyszłym roku. Most powstanie dzięki współdziałaniu Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei oraz Krajowego Urzędu Budowy Dróg i Transportu w Bautzen.
Nowe połączenie drogowe i most graniczny na rzece pozwolą usprawnić ruch międzynarodowy, a także rozwój gospodarczy i turystyczny w Euroregionie Nysa. Do mostu zostaną dobudowane także drogi dojazdowe po obu stronach granicy.
Inwestycję podzielono na trzy etapy. Pierwszy już został zakończony i obejmował budowę drogi o długości 3,2 km wraz z rondem i trzema mostami na potoku Biedrzychówka. Zakończenie drugiego etapu jest planowane na 30 sierpnia tego roku. Dotyczy on budowy 436-metrowej drogi oraz wiadukty w Kopaczowie. Ostatni etap będzie zakończony wraz z końcem maja przyszłego roku i obejmie budowę i utrzymanie mostu granicznego na Nysie Łużyckiej.
Inicjatywa budowy połączenia drogowego między dwoma państwami powstał w momencie podpisania we Frankfurcie nad Odrą 21 listopada 2000 roku umowy między Polską i Niemcami. Dotyczyła ona budowy i utrzymania mostów położonych na granicy obu państw.
W kwietniu 2004 roku Polska, Niemcy i Czechy podpisały porozumienie dotyczące budowy połączenia drogowego między Bogatynia, Hradkiem nad Nissou oraz miastem Zittau. Właściwa umowa na budowę mostu została podpisana w lipcu 2011 roku między województwem dolnośląskim i Wolnym Krajem Związkowym Saksonia.