Partner serwisu
Drogi i autostrady

Dolnośląskie: Nowy most graniczny w Sieniawce otwarty

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Data publikacji:
03-06-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
ew / Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Dolnośląskie: Nowy most graniczny w Sieniawce otwarty
fot. UMWDŚ
W sobotę 1 czerwca oddano do użytku nowy most graniczny na Nysie Łużyckiej na Dolnym Śląsku. Połączył on polską Sieniawkę i niemieckie Zittau, a w szerszej skali: stał się istotnym elementem transgranicznej drogi Hradek – Sieniawka – Zittau, wspólnej inicjatywy samorządów tworzących Euroregion Nysa.

Łącząca niemieckie Zittau i polską Sieniawkę przeprawa ma ponad 180 m długości, 18,5 m szerokości, a koszt jej budowy wyniósł niemal 25 mln zł. Uroczystego otwarcia dokonali marszałek Rafał Jurkowlaniec, Stanislaw Tillich, premier Wolnego Państwa Saksonia oraz Martin Půta, hejtman Kraju Libereckiego. W uroczystości wzięli udział przedstawiciele władz państwowych Polski, Niemiec i Czech, a także - mimo ulewy - mieszkańcy miejscowości położonych po obu stronach granicy.

Na moście znajdują się trzy pasy ruchu: dwa do Polski i jeden do Niemiec oraz chodnik dla pieszych i ścieżka rowerowa o łącznej szerokości 2,5 metra. Całkowity ciężar konstrukcji to niemal 940 ton, głównie betonu i wysokogatunkowej stali. Most ma międzynarodowy charakter nie tylko ze względu na swoje położenie.

Beton na budowę przeprawy dostarczany był z Niemiec, a tymczasowy most na Nysie przyjechał do Sieniawki z Czech. Nowy most na Nysie Łużyckiej nie tylko usprawni ruch w rejonie trzech granic, ale także przyczyni się do rozwoju gospodarczego i turystycznego okolicy.

 


Większy widok mapy

Prace przy budowie mostu rozpoczęły się w lipcu ubiegłego roku. Obiekt powstał dzięki współpracy Dolnośląskiej Służby Dróg i Kolei oraz Krajowego Urzędu Budowy Dróg i Transportu w Bautzen. Zanim powstał most, wybudowano drogi dojazdowe do niego wraz z rondem, wiaduktami i mostami na potoku Biedrzychówka.

Całe połączenie transgraniczne Hradek-Zittau kosztowało ponad 75 mln zł. Inwestycja finansowana jest przez Rząd Republiki Czeskiej (2,5 mln euro) i Rząd Republiki Federalnej Niemiec (około 13 mln euro).

Historia budowy przeprawy sięga aż do 2000 roku, kiedy to we Frankfurcie nad Odrą została podpisana umowa między Polską i Niemcami o budowie i utrzymaniu mostów położonych na granicy obu państw.

Cztery lata później, w kwietniu 2004 roku Polska, Niemcy i Czechy podpisały porozumienie dotyczące budowy połączenia drogowego między Bogatynią, Hradek nad Nisou i Zittau. Właściwa umowa o budowie mostu pomiędzy Województwem Dolnośląski i Wolnym Krajem Związkowym Saksonia została zawarta 19 lipca 2011 roku.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5