Mieszkańcy Głogowa oraz Wałbrzycha z niecierpliwością czekają na realizację inwestycji zawartych w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023. W ich regionie chodzi nie tylko o obwodnice miast ale również o budowę drogi ekspresowej S3. Połączenie tych projektów pomoże skomunikować region co może pomóc w rozwoju regionu.
Głogów chce obwodnicy, mostu i S3
– Zrealizowanie zadania nowej obwodnicy i wpisanego w PBDK 2014-2023 drugiego mostu w Głogowie będzie miało duże znaczenie nie tylko dla upłynnienia ruchu w mieście, ale także dla rozwoju gospodarczego miejscowości – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl“ Rafael Rokaszewicz, prezydent Głogowa. – Inwestorzy szukając miejsca pod przyszły biznes argumentują, że jedną z najważniejszych rzeczy, która decyduje o wyborze lokalizacji jest dobre skomunikowanie terenu z ważnymi ośrodkami, autostradami i drogami szybkiego ruchu. Liczymy, że pod tym względem sytuacja Głogowa się zmieni – dodaje.
Trzy inwestycje w mieście i w regionie mają rozwinąć Głogów. – Nowa obwodnica, most i budowa drogi S3, według ekspertów, mają uwolnić nowe tereny pod inwestycje. Program „S3 – droga wielkich możliwości”, który podpisano w lutym br. w Głogowie, ma na celu stworzenie obszaru aktywności inwestycyjnej dla gmin położonych wzdłuż budowanej trasy szybkiego ruchu. Podobne szanse ma dać nowa obwodnica. Dodatkowo centrum Głogowa zostanie odciążone od ruchu tranzytowego – mówi Rafael Rokaszewicz.
Mieszkańcy liczą, że tym razem dojdzie do realizacji projektu. – Obwodnicą miasta, a przede wszystkim drugim mostem i licznymi obietnicami z nimi związanymi, głogowianie żyją od wielu już lat. O tym, że jest to ważna dla mieszkańców inwestycja świadczy fakt licznych inicjatyw, zrzeszania się mieszkańców oraz zbierania podpisów. W akcję zaangażował się także lokalny biznes – informuje prezydent Głogowa.
Wałbrzych oparty na jednej drodze
W Wałbrzychu, ze względu na ukształtowanie terenu, cały ruch z południa na północ odbywa się poprzez DK-35. – Jest to dla nas kluczowa inwestycja bo miasto jest usytuowane w górach, w kotlinie i układ komunikacyjny opiera się na jednej drodze – mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl“ Arkadiusz Grudzień, rzecznik prasowy miasta Wałbrzych. – Jeśli ta trasa zostanie zablokowana to ciężko jest przedostać się z północy na południe i odwrotnie. W takiej sytuacji na drugą stronę miasta nie mogą dostać się np. karetki – dodaje.
– Nasze miasto ma ok. 35 tys. mieszkańców i potrzebuje alternatywnej drogi na trasie północ-południe. Przy planowanej obwodnicy znajduje się szpital, który potrzebuje lepszego skomunikowania. Tego samego wymagają dzielnice leżące poza strefą ekonomiczną. Stamtąd codziennie wiele osób dojeżdża do pracy. Poza tym obwodnica może pomóc w ich rozwoju – mówi Arkadiusz Grudzień.
Wałbrzych czeka na obwodnicę ale też na budowę drogi ekspresowej S3. Górskie tereny na jakich leży miasto utrudniają poruszanie się mniejszymi drogami. Przez to region potrzebuje drogi szybkiego ruchu, którą będzie mógł poruszać się tranzyt.
Szczegóły dotyczące założeń nowego PBDK 2014-2023 znajdziesz w Monitorze.
Zapraszamy na III Kongres Infrastruktury Polskiej, który odbędzie się 8 października 2015 roku w Łodzi. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi rola funduszy prywatnych w budownictwie infrastrukturalnym oraz kwestia relacji między członkami procesu inwestycyjnego.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz tutaj.