Przetarg na pełnienie nadzoru nad zaprojektowaniem i budową drogi ekspresowej S8 od węzła Kobierzyce Południe do węzła Jordanów Sląski (woj. dolnośląskie) ogłosiła Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Fragment Kobierzyce Południe-Jordanów Śląski ma mieć ok. 13,8 km długości i będzie poprowadzony nowym śladem po zachodniej stronie istniejącej DK-8. W ramach kontraktu powstanie węzeł Jordanów Śląski, gdzie S8 połączy się z obecną DK8 oraz z drogami powiatowymi. Zadaniem wykonawcy będzie budowa 5 mostów z funkcją przejść dla zwierząt, 7 wiaduktów nad drogą ekspresową oraz 3 wiaduktów w ciągu drogi ekspresowej.
Najpierw Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na projekt i budowę drogi, a niedawno urzędnicy ogłosili postępowanie na pełnienie nadzoru nad projektowaniem i realizacją robót oraz na zarządzanie kontraktem. Umowa ma zostać podpisana na 5 lat.
Na oferty zainteresowanych firm urzędnicy czekają do 12 września. Przy wyborze zwycięzcy wezmą pod uwagę przede wszystkim cenę (waga 60 %), ale też kryterium jakości (26 %) oraz doświadczenie personelu wykonawcy. Obowiązuje 130 tysięcy złotych wadium.
Przypomnijmy, że w przetargu na wykonanie „właściwych robót” GDDKiA zarezerwowała 718,441 mln zł, a wpłynęło 12 ofert. Najtańszy był Porr z ceną 401,110 mln zł, drugi jest Strabag - 416,766 mln zł. – Pozostałe oferty złożyli: Mostostal Warszawa - 428,601 mln zł, Mota Engil - 447, 230 mln zł, Budimex - 451,861 mln zł, Polaqua - 461,783 mln zł, Kobylarnia i Mirbud - 463,710 mln zł, Stecol - 483,025 mln zł, konsorcjum NDI - 486,517 mln zł, konsorcjum na czele z firmą Polbud Pomorze - 499,619 mln zł oraz konsorcjum Trakcja i Mosty Łódź - 505,737 mln zł. Najdrożej prace na tym odcinku wycenił Intercor, który zaproponował 547,782 mln zł – pisaliśmy w tekście pt.
Duży wybór ofert na S8 z Wrocławia w stronę Kłodzka.