Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad powinna jeszcze raz przenalizować oferty w przetargu na przebudowę drogi krajowej nr 94 w Olkuszu uwzględniając w nim odrzuconą ofertę konsorcjum NDI. Po pierwszym rozstrzygnięciu najkorzystniejszy jest Strabag.
Chodzi o przetarg, w którym nawierzchnia drogi krajowej nr 94 w Olkuszu zostanie wzmocniona do 115 kN/oś, a ponadto wykonany zostanie wiadukt łączący ulice Cegielnianą i Szkolną, przebudowanych będzie 6 skrzyżowań z drogami lokalnymi oraz wybudowane zostaną przejścia podziemne dla pieszych. To inwestycja o wartości przekraczającej 200 mln zł.
GDDKiA miała do wyboru 8 ofert. Najkorzystniejsza okazała się druga pod względem ceny, złożona przez Strabag. Jej wartość to 217,661 mln zł. Nieco tańsza była propozycja konsorcjum na czele z NDI – 217,462 mln zł, jednak ta ostatecznie nie podlegała ocenie. Jak informowała GDDKiA, najtańszy oferent został odrzucony z powodu złożenia niewystarczających wyjaśnień dotyczących oferty.
Najtańsze konsorcjum odwołało się do Krajowej Izby Odwoławczej, a ta uwzględniła odwołanie. Izba nakazała zamawiającemu unieważnienie czynności wyboru najkorzystniejszej oferty, a także unieważnienie czynności odrzucenia oferty konsorcjum NDI, NDI Sopot, Masfalt oraz Drogomex. Może się więc okazać, że ostatecznie zwycięzca przetargu się zmieni.
Od rozstrzygnięcia odwoływał się również konsorcjum na czele Porr (z trzecią ceną od najbliższych), ale to odwołanie zostało oddalone.
W ramach inwestycji kompleksowej przebudowie będzie podlegało 4,4 km trasy zaczynając ul. Staromiejskiej w Grodzisku do skrzyżowania ul. Centralnej z ul. Pakuską. Na głównym skrzyżowaniu w centrum miasta, pomiędzy ulicami Centralną, Kościuszki i Rabsztyńską powstać ma dwupoziomowy węzeł. Na poziomie gruntu powstanie skrzyżowanie obsługujące ruch lokalny, a pod zostanie poprowadzona droga krajowa.
Na przebudowywanych skrzyżowaniach z ul. Gwarków i ul. Wspólną, z ul. 20 Straconych i ul. Mickiewicza, z ul. Wiejską i ul. Słowackiego oraz z ul. Wyszyńskiego zostanie zainstalowana sygnalizacja świetlna, a na skrzyżowaniu z ul. Długą i Kruszcową powstanie rondo turbinowe.
Droga nr 94 to jedna z głównych dróg zapewniających połączenie pomiędzy Krakowem i aglomeracją górnośląską. Ostatni Generalny Pomiar Ruchu wykazał, że trasą przez Olkusz przejeżdża blisko 33 tys. pojazdów dziennie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.