Jest już zezwolenie na realizację inwestycji drogowej dla odcinka drogi krajowej nr 74 Hrubieszów – Zosin. To odcinek liczący ok. 14 km. W tym roku ma ruszyć przetarg na wybór wykonawcy robót.
Droga na tym odcinku ma być przebudowana do standardów klasy GP. Jezdnia zostanie poszerzona do szerokości 3,5 m dla każdego pasa ruchu. Konstrukcja zostanie wzmocniona do nośności 11,5 toś.
Wyświetl większą mapę
W planach jest przebudowa skrzyżowań, a także budowa ronda u zbiegu DK-74 z drogą powiatową w kierunku Horodła, powstaną też ciągi pieszo-rowerowe i zatoki autobusowe.
Opracowanie dokumentacji projektowej GDDKiA powierzyła firmie Europrojekt Gdańsk.
To nie jedyna inwestycja realizowana w ciągu DK-74 pomiędzy drogą ekspresową S19 w Janowie Lubelskim, planowaną S17 w okolicach Zamościa, a przejściem granicznym w Zosinie. Jak przypomina GDDKiA, obecnie w realizacji jest obwodnica Dzwoli wraz z budową DK74 od końca przyszłej obwodnicy Janowa Lubelskiego do Frampola (w sumie 12 km). Droga powinna być gotowa w roku 2025, a jej wykonawcą jest konsorcjum na czele z firmą Mosty Łódź.
Ruszyły także prace przygotowawcze dotyczące rozbudowy DK-74 między Gorajcem a Szczebrzeszynem. W tym przypadku za blisko 97 mln zł kontrakt realizuje Budimex.
W I kwartale tego roku ma być złożony wniosek o wydanie decyzji ZRID dla budowy obwodnicy Gorajca. Na etapie przygotowania są natomiast obwodnice Janowa Lubelskiego, Szczebrzeszyna i Zamościa. W sumie – jak wylicza GDDKiA – między Janowem Lubelskim a Zamościem, powstanie ponad 60 km nowych lub zmodernizowanych odcinków drogi krajowej nr 74.
GDDKiA planuje także dalszą rozbudowę DK-74 od Zamościa do Zosina o łącznej długości ok. 37 km.
W ubiegłych latach powstały natomiast obwodnice Frampola i Hrubieszowa, przebudowana została także trasa między Frampolem a Gorajcem oraz kilka odcinków na wschód od Zamościa.