Tym razem cztery oferty uzyskała GDDKiA w przetargu na rozbudowę drogi krajowej nr 65 na odcinku Olecko – Gąski. To drugi przetarg. Poprzedni został unieważniony z uwagi na przekroczenie budżetu.
Postępowanie dotyczy wykonania robót budowlanych na blisko 6-kilometrowym odcinku pomiędzy końcem obwodnicy Olecka w miejscowości Kukowo a początkiem miejscowości Gąski.
Za pierwszym razem GDDKiA otrzymała 2 oferty. Budimex oraz Unibep wyceniły prace na zbliżonym poziomie, odpowiednio 74,3 oraz 74,4 mln zł. To było za dużo w stosunku do planowanego budżetu GDDKiA wynoszącego 50,1 mln zł.
Przetarg został unieważniony i ogłoszony ponownie. Tym razem budżet jest minimalni niższy – 49,953 mln zł. Najtańsza spośród czterech ofert kosztuje natomiast 70,671 mln zł – złożył ją Porr.
Dwaj poprzedni oferenci po upływie ponad 5 miesięcy zwiększyli wycenę. Tym razem Budimex proponuje 75,506 mln zł, a Unibep 79,716 mln zł. Najdroższa jest oferta Strabag – 96, 634 mln zł.
Wyświetl większą mapę
W ramach rozbudowy planowane jest m.in. wzmocnienie konstrukcji jezdni do 115 kN/oś. Na odcinku między Gąskami i Oleckiem planowane są ponadto: rozbudowa do szerokości 8 m wraz obustronnymi poboczami utwardzonymi, korekta luków, rozbudowa skrzyżowania z wykonaniem pasów do lewoskrętu. Wykonane ma być także m.in. miejsce do ważenia pojazdów.
To nie jedyny planowany do rozbudowy odcinek DK-65. W ramach innego zlecenia GDDKiA planuje budowę obwodnicy Gąsek w ciągu DK-65. Za blisko 80 mln zł wybuduje ją Porr.
Rozbudowywane będą także odcinki Kowale Oleckie – początek obwodnicy Olecka – tu kontrakt przypadł Budimeksowi oraz Gąski – Ełk, gdzie także najkorzystniejszy jest Budimex, a także Nowa Wieś Ełcka – granica województwa. W tym ostatnim przypadku prace wykona Unibep.