GDDKiA ma cztery oferty w przetargu na aktualizację rozwiązań projektowych, które umożliwią włączenie drogi krajowej nr 31 do planowanego węzła zespolonego Radziszewo-Klucz. Wszystkie propozycje przekraczają budżet.
Najtańszą ofertę złożyła firma Trakt –2,495 mln zł przy założonym budżecie w kwocie 2,1 mln zł. Pozostałe oferty złożyli: Europrojekt Gdański – 3,631 mln zł, Transprojekt Gdański – 3,850 mln zł oraz Multiconsult Polska – 5,227 mln zł.
Przetarg, w którym otwarto oferty dotyczy wykonanie aktualizacji elementów koncepcji programowej wraz z rozpoznaniem podłoża gruntowego dla budowy drogi krajowej nr 31 na odcinku od węzła Radziszewo A6/A31 do Gryfina.
Wyświetl większą mapę
GDDKiA chce włączyć DK-31, czyli ul. Rymarską do nowo planowanego węzła zespolonego Radziszewo-Klucz w ciągu autostrady A6. Trzeba więc wprowadzić zmiany w geometrii łącznic istniejącego węzła Klucz, gdzie obecnie łączą się droga ekspresowa S3 z autostradą A6.
Zadaniem przyszłego wykonawcy będzie także wykonanie robót geologicznych i hydrogeologicznych, wykonanie opracowań środowiskowych na potrzeby zmiany oraz uzyskania nowej decyzji środowiskowej oraz wykonanie analiz i prognoz ruchu.
Czas na przygotowanie opracowań to 16 miesięcy od daty zawarcia umowy.
Węzeł Radziszewo, na którym obecnie DK-31 łączy się z A6 powstał w latach 30. ubiegłego wieku. Funkcjonujące tam rozwiązania sa nienormatywne - brakuje m.in. pasów włączeń i wyłączeń, a parametry łącznic nie odpowiadają obowiązującym przepisom.