Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska podtrzymała decyzję środowiskową dla Zachodniej Obwodnicy Szczecina w ciągu drogi S6. Oznacza to, iż decyzja ta stała się ostateczna. W ostatnim czasie minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk poinformował również o tym, że na rozpoczęcie prac przygotowawczych do tej inwestycji zostały zabezpieczone pieniądze.
Rozstrzygnięcie tej sprawy umożliwia również dokonanie cesji tej decyzji z Zarządu Województwa Zachodniopomorskiego na GDDKiA. – Po zakończeniu formalności związanych z przejęciem decyzji rozpoczniemy wykonywanie kolejnych opracowań projektowych, obejmujących również przeprowadzenie badań geologicznych dla całego przebiegu obwodnicy – mówi Łukasz Lendner dyrektor szczecińskiego oddziału GDDKiA.
O przyznaniu
finansowania na wykonanie tych prac poinformował podczas poniedziałkowej wizyty w Szczecinie minister Infrastruktury i Budownictwa Andrzej Adamczyk. – Dzięki tej decyzji będziemy mogli wykonać kluczowe elementy procesu przygotowawczego, które znacząco przybliżą nas do realizacji tej inwestycji – dodaje Łukasz Lendner.
Zachodnia obwodnica Szczecina będzie miała długość około 51 kilometrów i połączy nowym przebiegiem węzeł Goleniów Północ (S3/S6) z węzłem Szczecin Zachód (Kołbaskowo). Droga będzie od północy i zachodu omijać Szczecin, tworząc wspólnie z już istniejącym przebiegiem drogi S3 ring wokół miasta. Kluczowym elementem inwestycji będzie tunel pod rzeką Odrą w rejonie Police-Święta, który otworzy zupełnie nowe możliwości komunikacyjne dla Polic i całej północy Szczecina.
Obecnie cały ruch z tego obszaru przebiega przez samo centrum Szczecina, gdzie znajdują się mosty przez Odrę. Ten ruch obejmuje wiele pojazdów jadących z i do fabryki chemicznej w Policach. Zrealizowanie zachodniej obwodnicy odciąży również znacząco obecny przebieg drogi nr 3 i 6 od węzła Goleniów Północ w kierunku południowym, co pozwoli uniknąć w przyszłości konieczności kosztownej dobudowy 3 pasa ruchu na tym odcinku.