Rynek Infrastruktury
Obecnie wykonawca pracuje przy zjeździe z drogi krajowej nr 94 na ulicę 11 Listopada/ Na jezdni od Sławkowa ułożono już nakładkę asfaltową, a na skrzyżowaniach pojawiają się betonowe wzmocnienia mające zapobiec powstawaniu uszkodzeń i kolein.
Gdy zakończy się proces układania betony, droga będzie nieprzejezdna jeszcze przez miesiąc. Beton musi dojrzeć, by uzyskać parametry wytrzymałościowe. Po tym terminie zjazd zostanie dopuszczony do eksploatacji.
Od połowy tego miesiąca z ruchu całkowicie wyłączono remontowany wiadukt w ciągu DK-94. Obiekt znajduje się nad drogą wojewódzką nr 790 na nitce w stronę Olkusza. We wtorek rozpoczęto jego wyburzanie.
Zamknięto również wiadukt południowy w kierunku na Kraków, a ruch w obu kierunkach prowadzi łącznicami nitki na Sławków. Na DW-790 na skrzyżowaniu ze zjazdem i wjazdem na jezdnię w stronę Sławkowa znajduje się rondo.
Zakończenie remontu całej jezdni prowadzącej do granicy z Sosnowcem zaplanowano na koniec roku. Następnie wykonawca przejdzie na nitkę w kierunku Sławkowa. Modernizacja całej DK-94 zakończy się pod koniec przyszłego roku, a koszt robót oszacowano na 180 mln zł. Miasto uzyskało dotację z UE w wysokości 85 procent wartość inwestycji.