Partner serwisu
Drogi i autostrady

Częstochowa: Widoczne postępy prac przy przebudowie DK-46

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
23-02-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Trwa przebudowa DK-46 w Częstochowie z budową tzw. obejścia ul. Św. Barbary, które ma wyprowadzić ruch tranzytowy ze znacznej części otoczenia centrum miasta. 

W obrębie ulicy Pułaskiego ruch już odbywa się po nowym rondzie, które będzie wlotem budowanego tzw. obejścia ul. Św. Barbary. Z kolei od strony ul. Św. Jadwigi widać zarys drugiego ronda –
relacjonuje budowę UM Częstochowy. Powstaje też nowa dwujezdniowa droga z pełną infrastrukturą podziemną i naziemną (m.in. odwodnienie, oświetlenie, chodniki, ścieżki rowerowe, elementy Inteligentnego Systemu Transportu oraz urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego).

Aktualnie prowadzone prace obejmują budowę kanalizacji deszczowej i sieci wodociągowej, roboty ziemne na odcinku Zaciszańska-Pułaskiego roboty drogowe na pięciu wahadłach na przebudowywanym „starym” odcinku: w zakresie branży drogowej, sanitarnej, elektrycznej i teletechnicznej. Kontynuowane są również prace przy obiekcie mostowym na Stradomce.

Przebudowa DK-46 to największa inwestycja drogowa w tej części miasta od kilku dekad. To kolejny ważny etap modernizacji miejskiego układu drogowego i połączenia go z węzłami obwodnicy autostrady A1. Dzięki budowie nowego śladu drogi, czyli tzw. obejścia ul. Św. Barbary, ruch tranzytowy zostanie wyprowadzony ze znacznej części otoczenia centrum miasta. Dzięki inwestycji, a zwłaszcza powstaniu nowego odcinka do ul. Pułaskiego, tranzyt będzie omijał dzielnicę Podjasnogórską i Śródmieście. Będzie wygodniej dla rowerzystów oraz pieszych, bo wzdłuż drogi pobiegnie droga rowerowa i chodnik. Przebudowa przyniesie również dodatkową korzyść dla mieszkańców Kawodrzy i Gnaszyna, bo przy tej okazji powstanie kanalizacja deszczowa, która pomoże odwodnić przyległe ulice – podkreśla miasto.

Cała inwestycja obejmuje 7 kilometrów DK-46 (w tym ponad 1,7 km nowego odcinka). Nowy fragment jest prowadzony wzdłuż torów - od skrzyżowania ul. Głównej z ul. św. Jadwigi do włączenia w ul. Pułaskiego blisko dworca PKP Stradom. 
Wartość umowy na projekt i wykonanie to 98 mln zł (plus koszty prac dodatkowych).
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Gorzów Wielkopolski: Przetarg na rozbudowę układu komunikacyjnego

Miasto

Łódzkie: Przebudowa DW-486 pod Wieluniem opóźniona

Drogi i autostrady

Przebieg S11 Szczecinek – Piła zatwierdzony

Drogi i autostrady

GDDKiA ma rekomendację wariantu DK-46 od Dąbrowy do Opola

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Gorzów Wielkopolski: Przetarg na rozbudowę układu komunikacyjnego

Miasto

Łódzkie: Przebudowa DW-486 pod Wieluniem opóźniona

Drogi i autostrady

Przebieg S11 Szczecinek – Piła zatwierdzony

Drogi i autostrady

GDDKiA ma rekomendację wariantu DK-46 od Dąbrowy do Opola

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5