Częstochowa realizuje dużą inwestycję polegającą na przedłużeniu ulicy 1 Maja do ulicy Krakowskiej. Inwestycja jest warta prawie 95 mln złotych. Wykonawca rozpoczął właśnie prace przygotowawcze do inwestycji.
Częstochowska inwestycja ma być przełomem dla układu drogowego w mieście, ponieważ poprawi skomunikowanie pomiędzy dzielnicami oddzielonymi linią kolejową i zmniejszy ruch samochodowy w ścisłym centrum miasta. Budowa nowego odcinka ul. 1 Maja umożliwi ograniczenie ruchu w ścisłym centrum miasta, umożliwiając dojazd z dzielnicy Trzech Wieszczów do Starego Miasta i innych dzielnic położonych na wschód od stacji kolejowej z pominięciem Śródmieścia. Kluczowym elementem inwestycji będzie budowa wiaduktu nad torami, w pobliżu miejsca odgałęzienia łącznika między stacjami kolejowymi Częstochowa oraz Częstochowa Stradom.
Do przygotowania terenu pod budowę konieczne jest rozebranie 25 budynków o charakterze handlowo usługowym, magazynowym, mieszkalnym i gospodarczym. Obiekty zlokalizowane są w przyszłym śladzie drogi. Wykonawca przejął już obiekty i przeprowadził procesy wywłaszczeniowe. Miasto poinformowało, że właścicielom lokali i budynków wypłacane są należne odszkodowania, a lokatorom zapewniono mieszkania zamienne. Pozwoliło to na przystąpienie do prac przygotowawczych. – Ograniczone do niezbędnego minimum rozbiórki pozwolą na rozpoczęcie właściwych prac budowlanych jeszcze w tym roku – informują drogowcy.
Projekt zakłada nie tylko budowę nowego 1200-metrowego odcinka ulicy wraz ze wspomnianym wiaduktem o długości 130 metrów, ale także dróg dojazdowych, czy dwóch skrzyżowań o ruchu okrężnym, przy czym jedno z nich powstanie w miejscu istniejącego ronda na zachód od infrastruktury kolejowej, czyli Ronda Mickiewicza. Nowe rondo powstanie natomiast na skrzyżowaniu ul. Krakowskiej oraz ul. Księdza Wróblewskiego Inwestycja obejmuje także budowę drogi rowerowej i chodnika.
Realizacją kontraktu za kwotę 94,7 mln zł zajmuje się firma Primost Południe z Będzina. Większość nakładów inwestycyjnych pokryje dotacja z Rządowego Funduszu Polski Ład, opiewająca na 60 mln zł, natomiast pozostałe ok. 35 mln zł będzie stanowić wkład własny samorządu miejskiego. Zamówienie ma zostać zrealizowane w terminie 28 miesięcy od podpisania umowy, przy czym same prace budowlane muszą zostać zakończone w 26 miesięcy.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.