Liczący 16 km odcinek autostrady A18 między Iłową a granicą woj. dolnośląskiego i lubuskiego został oddany do ruchu. W sumie na parametrach autostrady gotowych jest już 50 km tej drogi. Ostatni fragment ma być udostępniony w połowie października.
W ramach tej inwestycji przebudowana została część południowa węzła Iłowa wraz z pasami włączenia i wyłączenia, łącznicami, rondem na połączeniu z drogą wojewódzką nr 296 oraz zmianą połączenia z istniejącą stacją benzynową. Wybudowane zostały również drogi serwisowe i wewnętrzne, dojazdy do zbiorników i urządzeń podczyszczających, a także zjazdy i przejazdy awaryjne.
Droga wyposażona została w niezbędne elementy bezpieczeństwa ruchu, urządzenia ochrony środowiska oraz zieleń. Powstało pięć nowych obiektów mostowych: dwa górne przejścia dla dużych zwierząt o szerokości ponad 60 m, oddalone od siebie o ponad 3 km, dwa wiadukty w ciągu autostrady (nad drogą lokalną relacji Konin Żagański – Iłowa oraz nad linią kolejową Jasień – Miłkowice) i most w ciągu autostrady nad rzeką Czerna.
– Kończy się przebudowa drogi, która była niechlubnym przykładem na wieloletnie zaniedbania inwestycji w naszym kraju. Zniknęły słynne „najdłuższe schody Europy”: kierowcy wjeżdżający do Polski musieli borykać się z jazdą drogą złożoną z betonowych przedwojennych płyt. Dzisiaj A18 nabrała nowej jakości i jest już drogą bezpieczną i komfortową — powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk cytowany w komunikacie.

fot. GDDKiA
To trzeci odcinek A18 oddawany do ruchu. Obecnie można przejechać odcinkiem od długości 50 km aż do granicy z Niemcami. Jak poinformowano, GDDKiA uzyskała pozwolenie na użytkowanie ostatnich 600 m A18 pomiędzy mostem granicznym i węzłem Olszyna, stanowiących dopełnienie początkowego odcinka autostrady o długości ponad 11 km, oddanego do ruchu pod koniec lipca br.
W ramach realizowanej przebudowy realizowany jest tzw. drugi etap dostosowywania osiemnastki do parametrów autostrady polega na rozbudowie jezdni południowej, którą do niedawna tworzyły betonowe, poniemieckie płyty. Ta nawierzchnia została rozebrana i zastąpiona nową.
Jezdnia północna została wykonana w latach 2004-2007.
Obecnie czekamy jeszcze tylko na ostatni odcinek do węzła Golnice w województwie dolnośląskim.