Czeski odcinek od granicy z Polską do Trutnova dość długo czekał na realizację. O wykonanie 21 km wraz z dwoma tunelami i 28 mostami ubiegał się m.in. Budimex, który złożył ofertę pierwotnie wskazaną jako najkorzystniejszą. Wskutek odwołań, ostatecznie kontrakt trafił do konsorcjum MI Roads, Doprastav, Metrostav, Subterra oraz Duna Aszfalt. Umowę na największy publiczny drogowy kontrakt w Czechach podpisano w październiku.
„Strona czeska potwierdziła, że do 2028 r. wybuduje i otworzy dla ruchu bez ograniczeń brakujący odcinek przygraniczny autostrady D11” – przekazało Ministerstwo Infrastruktury po spotkaniu wiceministra Piotra Malepszaka z ambasadorem Republiki Czeskiej w Polsce Břetislavem Dančakiem.
Podczas spotkania w Warszawie rozmawiano także o współpracy kolejowej, w tym planach i możliwościach dalszej rozbudowy linii kolejowych E59, E65 na odcinkach przygranicznych oraz o planach budowy kolei dużych prędkości. Potwierdzono rozpoczęcie kursowania bezpośredniego połączenia kolejowego na trasie Gdynia – Praga od 15 grudnia br.
– Współpraca polsko-czeska w obszarze transportu jest intensywna. Sektor transportowy w wymianie handlowej spełnia kluczową rolę, dlatego priorytetem dla obu rządów powinna pozostać kontynuacja budów i modernizacji głównych szlaków transportowych o międzynarodowym znaczeniu, łączących oba państwa – powiedział, cytowany w komunikacie wiceminister Piotr Malepszak.
Oba kraje widzą konieczność zwiększenia finansowania inwestycji infrastrukturalnych w przyszłej perspektywie finansowej Unii Europejskiej.
Podczas spotkania, które odbyło się 13 listopada w Warszawie, ambasador Czech, przekazał list od ministra transportu Martina Kupki do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka w sprawie zacieśnienia współpracy przy wymianie danych dotyczących planowanych i realizowanych projektów infrastrukturalnych z zakresu transportu kolejowego.