Droga powiatowa w województwie warmińsko-mazurskim łącząca Jeziorany z drogą krajową nr 16 w Kromerowie może doczekać się przebudowy. Trwa przetarg na zaprojektowanie prac dla tego mocno zniszczonego traktu, który w dużej mierze przebiega przez tereny leśne. Problemem może okazać się brak środków na sfinansowanie prac projektowych.
Powiatowa Służba Drogowa w Olsztynie chce zlecić opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy drogi powiatowej nr 1483N. To połączenie między Jezioranami do Bartołt Wielkich przez Wipsowo. Droga ta krzyżuje się z drogą krajową nr 16 w Kromerowie. Przetarg podzielono na dwa zadania ze względu na przebieg w granicach administracyjnych gminy Jeziorany i gminy Barczewo. Opracowanie ma objąć łącznie odcinek o długości prawie 17-kilometrów.
Do zamawiającego spłynęły już dwie oferty, jednak wszystkie przekraczają założony na 225,7 tys. zł budżet dla zadania pierwszego i 324,3 tys. zł dla zadania drugiego. Najtańsza oferta pochodzi od konsorcjum firm MGBC z Olsztyna oraz Sigma Transfer z Tomaszkowa opiewa na 366,3 tys. zł za pierwsze zadanie i 469,8 tys. zł za drugie zadanie. Kolejny oferent zaoferował analogicznie prace za 398,3 tys. zł oraz 597,3 tys. zł. Cena nie jest jedynym kryterium wyboru oferty. Zamawiający sprawdzi także doświadczenia kluczowego specjalisty (40 proc.).
W ramach zamówienia, odrębnie dla każdego z zadań, wykonana ma zostać kompletna dokumentacja projektowa. Wykonawca przygotuje także wniosek o pozyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej .
Droga powiatowa nr 1483N to dzisiaj wąska i kręta przeprawa ze zniszczoną nawierzchnią. Komfort jazdy obniżają liczne spękania, koleiny i zapadliska. Jezdnia ma ponadto tylko 5 metrów szerokości – w dodatku przebiega przez spore tereny leśne.
Opracowanie dotyczy odcinka od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 595 (na wjeździe do Jezioran) do skrzyżowania z zarządzaną przez GDDKiA drogą krajową nr 16 w Kromerowie. Wykonawca ma zaprojektować nową drogę w kategorii L. Będzie miała ona – w zależności od przebiegu – dwa przekroje. Na terenach zamieszkałych mają powstać po dwa pasy ruchu o szerokości 3 m każdy, zaś poza strefą zamieszkałą – 2,75 metra każdy. Zaplanowano także z obydwu stron pobocze o szerokości 0,75 m. Przebudowane ma zostać skrzyżowanie z DW595 w Jezioranach. Wykonawca musi przeanalizować także możliwą korektę geometrii drogi wraz z poszerzeniami, korektę geometrii skrzyżowań, korektę niwelety drogi, budowę odwodnienia i chodników w obrębie Jezioran, Kiersztanowa, Wipsowa i Ramsowa. Przeanalizowany zostanie także stan obiektów inżynieryjnych, co pozwoli zaprojektować konieczne do wykonania prace.
Termin realizacji określono na 3 lata, jednak już w ciągu 365 dni ma zostać wybrana docelowa koncepcja robót.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.