Rynek Infrastruktury
– W zasadzie zakończyliśmy prace żelbetowe na podporach i przyczółkach – mówi dyrektor d.s. realizacji kontraktów w firmie Gotowski, Paweł Pietraszak. – Przywieźliśmy z Bydgoszczy już w sumie 22 elementy nowego mostu. Łącznie będzie ich 132. Na razie jednak zaczynamy scalenie pierwszej partii. Zaczęliśmy od pomiarów geodezyjnych i ustawienia ich w sposób umożliwiający spawanie, które zaczniemy w najbliższych dniach – wyjaśnia.
Po zakończeniu tych prac jeszcze w tym roku wykonawca zacznie nasuwanie scalonych elementów. Kolejne elementy, które firma zamierza przetransportować na lawetach będą wymagały prawdopodobnie przebudowy ronda między innymi w Kołbieli na skrzyżowaniu drogi krajowej nr 17 i nr 50. Obecnie trwa uzgadnianie zakresu prac.
Transport tych części jest dla firmy Gotowski dużym wyzwaniem ze względu na gabaryty. Długość stalowych elementów dochodzi do 22 m, wysokość do 3,8 m, a szerokość do 6 m.
Budowa ponad kilometrowego mostu pomiędzy miejscowościami Kamień na Lubelszczyźnie i Solcem nad Wisłą na Mazowszu to największa inwestycja realizowana przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie.
Most powstaje w ciągu DW-47, która ma stanowić wygodne połączenie pomiędzy Lublinem i Radomiem oraz Kielcami. Zgodnie z umową inwestycja zakończy się do grudnia 2014 roku. Kontrakt jest warty 209 mln zł.