Aleja Unii Europejskiej w Ciechanowie, czyli tzw. wschodnia obwodnica miasta zostanie przedłużona. Ciechanów prowadzi przetarg na budowę nowego traktu. Powstać ma ponad 4 km nowej drogi.
Gmina Ciechanów poszukuje wykonawcy, który wybuduje drogę gminną klasy Z wraz ze ścieżkami rowerowymi na przedłużeniu alei Unii Europejskiej. Nowa droga ma powstać w ramach zadania budowy północno-wschodniej drogi obwodowej Ciechanowa. Zaplanowano budowę szerokiej na 7 metrów jezdni o długości 4,146 km. Jak wskazuje zamawiający, celem inwestycji jest sprowadzenie ruchu samochodów na drogę obwodową i odciążenie miasta od wzrastającego natężenia pojazdów.
W przetargu zgłosiło się sześć firm. Najtańszą ofertę złożyła firma Strabag na kwotę 61,9 mln zł. Kolejno swoje oferty złożyli także Unibep (74,8 mln zł), konsorcjum Roverpol i Roverpol Infrastructuras (79,5 mln zł), Grupa Martin (83 mln zł), konsorcjum firm Abramss i Z.U.H. Koptrans (84,9 mln zł) oraz Szpańscy Jerzy, Jacek, Dawid z Wołomina (85,4 mln zł). Wszyscy wskazali 84-miesięczny okres gwarancji. Budżet w zamówieniu wyniósł 55 mln zł. Wybór wykonawcy poprzedzi analiza ceny oferty (85 proc.) oraz okresu gwarancji (15 proc.). Na budowę nowej drogi wskazano 760 dni, co daje ponad dwa lata.
Początek drogi obwodowej będzie miał miejsce na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 60 (ul. Ciechanowska), które po przebudowie będzie rondem. Nowy obiekt zastąpi funkcjonującą w tym miejscu dzisiaj sygnalizację świetlną. Koniec nowego traktu zaplanowano na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 616 (ul. Gruduska), na którym również po przebudowie powstanie rondo. Takie samo rozwiązanie zaplanowano na skrzyżowaniu drogi obwodowej z drogą wojewódzką nr 617 (ul. Przasnyska). W ramach inwestycji powstanie także skrzyżowanie w ciągu drogi powiatowej nr 1237W.
Początek drogi pokrywa się z pasem drogowym o charakterze gruntowym. W dalszym przebiegu nowej drogi, w kierunku północno-zachodnim, trakt zostanie poprowadzony przez teren pól uprawnych.
Zamawiający wskazał także na konieczność budowy po stronie wschodniej chodnika dla pieszych o szerokości 1,5 metra. Powstać ma również droga dla rowerów o szerokości 2,5 metrów. Prace obejmą ponadto przebudowę istniejących zatok autobusowych wraz z peronami, budowę oświetlenia i odwodnienia drogi oraz miejsc postojowych przy ogródkach działkowych.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.