Partner serwisu
Drogi i autostrady

Chiny: Otwarto najwyższy, ale nie najwyższy, most na świecie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
06-01-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfarstruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Chiny: Otwarto najwyższy, ale nie najwyższy, most na świecie
fot. dezeen.com
Chińczycy nad swoimi dolinami stawiają ogromne mosty. Teraz postanowili pobić rekord budując najwyższą przeprawę na świecie. Nad doliną Beipanjiang, przez trzy lata, powstawał ogromny most drogowy. Posiada on po dwa pasu ruchu w każdą stronę i pozwala skrócić wyprawę między prowincjami Kuejczou i Junnan do 1,5 godziny.

Przeprawa nosi nazwę Beipanjiang, która pochodzi od doliny, nad którą powstała. Most leży w prowincji Kuejczou w południowo-zachodnich Chinach i został przerzucony przez rzekę Beipan. Jego budowa trwała ok. 3 lata, a cena jaką trzeba było za to zapłacić to ok. 1 mld jenów (ok. 143 mln dolarów).

Co oznacza „najwyższy”?

Powstaje pytanie jak określić, który most jest „najwyższy” na świecie? W języku angielskim takie rozróżnienie jest łatwiejsze ponieważ używa się słów „the highest” i „the tallest”. Pierwsze oznacza odległość od tafli rzeki do poziomu drogi. W tej kategorii most Beipanjiang bije na głowę wszystkie inne przeprawy na świecie ponieważ wznosi się on ponad pół kilometra nad doliną, a dokładny wymiar to 565 metrów. Dodatkowo, długość przęsła wynosi 1,341 km.

Jeśli chodzi o kategorię „the tallest”, czyli wysokość mierzoną od podstawy przęsła czy filaru do jego końca, to na pierwszym miejscu wciąż pozostaje wiadukt Millau we Francji.

W każdym razie to, że chińska przeprawa jest nie „najwyższa”, ale „najwyższa” oznacza, że odległość od dna doliny do poziomu jezdni jest równa budynkowi o 200 piętrach. W tej chwili jest to najwyższa konstrukcja tego typu, i pod tym względem, na świecie i po ukończeniu zepchnęła na drugie miejsce w rankingu most nad rzeką Sidu, który również znajduje się w Chinach.

Niezwykła technologia

Do postawienia tak ogromnej konstrukcji konieczne było opracowanie nowego sposobu budowania. Nazwano go „technologią konsolową” i pozwoliła ona znacznie skrócić prace oraz poradzić sobie z bardzo trudnymi warunkami atmosferycznymi w tym miejscu. Szczególnie uciążliwy dla budowniczych był porywisty wiatr.

Przeprawa jest w całości drogowa i posiada po dwa pasu ruchu w każdą stronę. Pozwala ona skrócić wyprawę między prowincjami Kuejczou i Junnan z pięciu do 1,5 godziny.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

W Chinach powstaje najwyższy most na świecie

Inżynieria i innowacje

W Chinach powstaje najwyższy most na świecie

Mateusz Kieruzal 11 sierpnia 2023

Budimex zakończył ważny etap budowy mostu w niemieckim Liepe

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

W Chinach powstaje najwyższy most na świecie

Inżynieria i innowacje

W Chinach powstaje najwyższy most na świecie

Mateusz Kieruzal 11 sierpnia 2023

Budimex zakończył ważny etap budowy mostu w niemieckim Liepe

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5