Partner serwisu
Drogi i autostrady

Chiny nie pierwszy raz odwołują się od wyniku przetargu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
19-06-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Infrastruktury

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Chiny nie pierwszy raz odwołują się od wyniku przetargu
Chińskie firmy planowały budowę polskiej KDP. Z planów nic nie wyszło ponieważ projekt został zawieszony przez Ministerstwo Transportu. Na zdjęciu chiński pociąg dużych prędkości na dworcu w Szanghaju (fot. Rynek Infrastruktury)
W czasie kwietniowego Forum Gospodarczego premier Donald Tusk zapowiedział zacieśnienie współpracy z chińskimi firmami, które mają realizować inwestycje infrastrukturalne w Polsce. Obecnie na chińskim celowniku znajdują się elektrownie. Pierwszy znaczący przetarg, w którym brali udział Chińczycy miał miejsce w 2009 roku. Wówczas chińskie konsorcjum pod przewodnictwem COVEC składało ofertę na budowę drugiej linii metra. Wtedy, podobnie jak w przypadku Kozienic chińskie firmy odwołały się od wyniku przetargu.

Chińskie firmy budowlane są obecne na polskim rynku od kilku lat. W 2009 roku wspólnie z polskim partnerem, spółką Decoma trzy przedsiębiorstwa z Państwa Środka przygotowały ofertę na budowę drugiej linii metra. Były to China Overseas Engineering Group (COVEC), Shanghai Construction Group i China Railway Tunnel Group.

 

W przypadku kontraktu na budowę metra strategia COVEC-u, polegała na rozpoznaniu lokalnego rynku. Firma planowała wykorzystać swoje wcześniejsze doświadczenia. Takiego podejścia zabrakło przy budowie autostrady A2, której chińska firma nie ukończyła.

 

COVEC, przegrał przetarg stołeczny przetarg. Zwycięzcą okazała się włoska spółka Astaldi. Podobnie jak w przypadku Kozienic chińskie firmy odwołały się od wyniku, powołując się na przekroczenie terminu postępowania przetargowego. - Jeszcze przed przystąpieniem do tego przetargu konsultowaliśmy się z naszymi lokalnymi partnerami oraz prawnikami i zapoznawaliśmy się z tym jak wyglądają w Polsce procedury przetargowe i odwoławcze. Mieliśmy więc pojęcie o tym jakich problemów można się spodziewać, ale cóż można z tym zrobić? Takie są lokalne realia. Podobnych problemów nie mieliśmy w samych Chinach, Azji czy Afryce – mówił wówczas, w rozmowie z dziennikarzem Rynku Kolejowego Zhao Xiang, przedstawiciel spółki COVEC.

 

Już w 2009 chińskie firmy podkreślały, że Polska jest ważnym rynkiem, który może otworzyć im drogę do innych krajów Unii Europejskiej. - Poza projektami drogowymi metrem, jesteśmy zainteresowani inwestycjami związanymi z modernizacją polskiej sieci kolejowej. Ostatnio w Chinach mieliśmy okazję spotkać się z przedstawicielami polskiej delegacji rządowej, którzy zachęcali chińskie przedsiębiorstwa do inwestowania w Polsce. Nasza udział w przetargu na warszawskie metro jest odzwierciedleniem naszej długofalowej strategii. Zamierzamy dalej starać się o kontrakty w Polsce i zostać tu na dłużej. Na razie będziemy się koncentrować na Polsce. Nad inwestycjami w innych państwach regionu, a mam tu na myśli przede wszystkim nowych członków UE, będziemy się zastanawiać w późniejszym okresie – mówił Zhao Xiang. Przedstawiciel COVEC wspominał nawet o planach złożenia oferty na budowę polskich Kolei Dużych Prędkości. Dziś już wiemy, że ten pomysł będzie musiał poczekać. Na początku roku minister transportu Sławomir Nowak poinformował o zawieszeniu planów budowy KDP. Do tych planów mamy wrócić dopiero w 2030 roku.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Chińczycy przejmują udziały w hamburskim terminalu kontenerowym

Intermodal i logistyka

Lawina problemów na Jedwabnym Szlaku. Pociągi opóźniane nawet o... miesiąc

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Chińczycy przejmują udziały w hamburskim terminalu kontenerowym

Intermodal i logistyka

Lawina problemów na Jedwabnym Szlaku. Pociągi opóźniane nawet o... miesiąc

Intermodal i logistyka

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5