Miasto Chełm rozstrzygnęło przetarg na realizację drogowej infrastruktury dostępowej, która zapewni połączenie do planowanego terminala intermodalnego. Za najkorzystniejszą została uznana oferta złożona przez Sarinż, który jest gotów zrealizować kontrakt za nieco ponad 202 mln zł. To największa inwestycja w historii miasta.
Jak informowaliśmy na łamach “Rynku Infrastruktury” w sierpniu,
miasto Chełm ogłosiło przetarg na budowę i modernizację infrastruktury umożliwiającej stworzenie warunków obsługi i rozwoju terminala intermodalnego, który wybuduje Agencja Rozwoju Przemysłu. Ma to być największa inwestycja w historii miasta. Projekt, który ma zostać zrealizowany w systemie “projektuj i buduj”, obejmuje m.in. przebudowę 9,3 kilometrów dróg wojewódzkich i 2,2 kilometra dróg powiatowych. Samorząd miejski pozyskał na inwestycję dotację z Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych na kwotę 196 mln zł przy przewidywanej wartości projektu na poziomie 200 mln zł, co oznaczałoby wkład własny miasta na poziomie 4 mln zł.
W przetargu złożone zostały tylko dwie oferty. Najkorzystniejszą złożyła warszawska spółka Sarinż, która została wyceniona na poziomie 202 mln zł netto, nieznacznie przekraczającym kosztorys inwestora. Głównym kryterium oceny ofert w przetargu była cena – z tego tytułu można było uzyskać do 60% punktów w przetargu. Zamawiający brał również pod uwagę okres gwarancji, za który można było otrzymać maksymalnie 40% punktów. Druga oferta, którą złożył Strabag, była znacznie droższa – jej wartość netto wyniosła ponad 349 mln zł. Obydwu wykonawców zadeklarowało ten sam okres gwarancji, czyli 96 miesięcy. Termin realizacji kontraktu określono na koniec 2025 roku.
Przypomnijmy, że w ramach inwestycji przebudowane mają zostać droga wojewódzka nr 812 w przebiegu ulic Włodawskiej i Zawadówka oraz droga wojewódzka nr 844 na ulicy Hrubieszowskiej, alei Żołnierzy I Armii Wojska Polskiego i alei Armii Krajowej (wraz z budową wiaduktu). Ponadto przebudowane zostaną drogi powiatowe 1880L, 1920L i 1893L w przebiegu ulic odpowiednio Ceramicznej, Szpitalnej i Lubelskiej, wraz z mostem na Uherce, od ulicy Szpitalnej do ronda Jana Pawła II. Terminal intermodalny ma powstać w rejonie stacji kolejowej Chełm Wschodni, w bezpośrednim sąsiedztwie linii kolejowej nr 7 i szerokotorowej linii kolejowej nr 63, drogi krajowej nr 12 oraz planowanego węzła w przebiegu drogi ekspresowej S12.