CEMEX Infrastruktura, spółka specjalizująca się w układaniu nawierzchni z betonu wałowanego, stara się szerzyć wśród samorządowców świadomość, że beton to nie tylko produkt na duże inwestycje drogowe.
Korzystne rozwiązania dla samorządów
Prezes CEMEX Infrastruktura, Sławomir Dobrowolski nie ukrywa, że władze gmin i powiatów często nie mają świadomości, że istnieje inna technologia poza asfaltową, a drogi betonowe kojarzą się im wyłącznie z autostradami i drogami ekspresowymi, więc po inne technologie nie sięgają. – Dopiero, gdy samorządowcy zobaczą, że istnieją lokalne drogi betonowe, widzą alternatywę i to, że można w ten sposób osiągnąć wymierne korzyści, na przykład w postaci dłuższej gwarancji – zauważa Sławomir Dobrowolski.
– Staramy się pomagać samorządom w projektowaniu dróg i proponować drogi betonowe. Pokazujemy, że istnieją inne technologie. Zdarzało się, że zmienialiśmy projekty z zapisaną technologią asfaltową na betonową, by pokazać zalety i możliwości, jakie niosą ze sobą nawierzchnie z betonu wałowanego – tłumaczy portalowi „RynekInfrastruktury.pl” prezes spółki. Pojawiają się przetargi, w których dopuszcza się wybór i zamawiający pozwala na wykonanie drogi w dwóch technologiach.
Pozytywnie o betonie wałowanym
Andrzej Wójtowicz, członek zarządu i menadżer handlowy CEMEX Infrastruktura mówi, że gminy, które w przeszłości zdecydowały się na zastosowanie technologii betonu wałowanego są dobrym przykładem promowania tej technologii. Gminy te, kolejne, przyszłe przetargi przygotowują w dwóch wariantach dając alternatywę w doborze technologii wykonania nawierzchni.
– Dzięki temu zamawiający dają szansę szerszemu gronu oferentów – podkreśla Andrzej Wójtowicz. – Przełamano myślenie, że drogi betonowe to tylko autostrady. Okazuje się, że samorządy stać na to i może to być dla nich wręcz tańsze – dodaje prezes CEMEX Infrastruktura.
Lepsza jakość betonu
Sławomir Dobrowolski przyznaje, że technologia betonu wałowanego nie jest jeszcze dobrze znana i w sferze uświadamiania zamawiających pozostaje dużo do zrobienia. – Staramy się pokazać, że to dobre rozwiązanie, które przedłuża trwałość nawierzchni drogi, przez co obniża koszty jej utrzymania a jaśniejsza nawierzchnia betonowa przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa po zmroku.
Zaletą drogi wykonywanej w tej technologii jest między innymi, możliwość udostępnienia drogi do ruchu już po dwóch dniach od ułożenia mieszanki betonowej. Jak wyjaśnia prezes CEMEX Infrastruktura, jest to możliwe dzięki bardzo dużemu dogęszczeniu mieszanki poprzez rozściełacz oraz dodatkowo przy pomocy walców. Z kolei tradycyjne nawierzchnie betonowe wymagają co najmniej 28 dni pielęgnacji, zanim droga zostanie dopuszczona do ruchu.
Spółka CEMEX infrastruktura zajmuje się układaniem nawierzchni z betonu wałowanego na drogach lokalnych i placach manewrowych. Spółka z roku na rok zwiększa ilość wykonanej powierzchni nawierzchni drogowych. Pracujemy również nad rozszerzeniem działalności o nowe usługi, które zamierzamy wprowadzić na rynek w 2016r. Aktualnie wygraliśmy 3-4 nowe przetargi, chcemy się w tej technologii specjalizować i budować coraz więcej dróg betonowych– mówi portalowi „RynekInfrastruktury.pl” prezes CEMEX Infrastruktura.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.