Partner serwisu
Drogi i autostrady

Bytom: „BeCeTka” gotowa do budowy, potrzebne jeszcze unijne wsparcie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
12-04-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Bytom: „BeCeTka” gotowa do budowy, potrzebne jeszcze unijne wsparcie
fot. Urząd Miasta Bytom, CC BY-SA 3.0, https://commons.wikimedia.org
Bytomska Centralna Trasa Północ – Południe (BCT N-S), popularnie nazywana „BeCeTką”, jest w stu procentach gotowa do realizacji. Ten projekt to budowa nowego ciągu drogi wojewódzkiej, wyprowadzającej ruch z centrum. W montażu finansowym tej inwestycji miasto założyło pozyskanie unijnego dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego. Procentowe zaangażowanie tych środków póki co jest zerowe.

Planowana w Bytomiu droga będzie połączeniem istniejących dwóch głównych dróg krajowych, tj. od strony północnej z drogą krajową nr 11, a od strony południowej z drogą krajową nr 79 w kierunku Chorzowa i Katowic oraz Świętochłowic.

– Bytom złożył dwa wnioski o dofinansowanie „BeCeTki” – informuje Aleksandra Szatkowska, rzecznik prasowy UM Bytom. Wniosek w konkursie 1 przeszedł pozytywną ocenę formalną i merytoryczną na dofinansowanie w wysokości ok. 250 mln zł. Niestety, został ujęty na liście rezerwowej z powodu braku środków. Wniosek konkursu 2 otrzymał negatywną ocenę na etapie sprawdzianu formalnego. W tym przypadku Bytom ubiegał się o ok. 147 mln zł dofinansowania. – Miasto złożyło protest – informuje Aleksandra Szatkowska.

„BeCeTka” gotowa do startu

Projekt „BeCeTki”, jak zaznacza A. Szatkowska, jest całkowicie gotowy do realizacji. – Opracowana jest dokumentacja techniczna, uzyskano decyzję środowiskową i decyzję ZRID, dokonano wyboru wykonawcy robót. Pozostało podpisanie umowy na budowę – podaje rzeczniczka prasowa.

Planowana nowa trasa jest ważnym dla miasta przedsięwzięciem. Zasadniczy układ komunikacyjny Bytomia tworzą drogi krajowe nr 79 , 94 i 11 oraz wojewódzkie nr 925 i 911. Te główne szlaki drogowe krzyżują się w centrum. – Zrealizowana w ostatnich latach obwodnica północna oraz autostrada A1 pozwoliły na przejęcie jedynie ruchu na kierunkach wschód – północ – zachód. Wzrastające w ciągu ostatnich pięciu lat natężenia ruchu pokazują, że brakuje trasy, która mogłaby przejąć ruch odbywający się w kierunku północ – zachód – południe. I tę funkcję ma właśnie spełniać „BeCeTka” – podkreśla Aleksandra Szatkowska.

Oczekiwane korzyści projektu

Celem budowy „BeCeTki”, wskazanym w aplikacji o unijne środki, jest uporządkowanie, poprzez utworzenie nowego ciągu drogi wojewódzkiej, ruchu w ścisłym centrum miasta. Tam bowiem planowane jest utrzymanie jedynie ruchu lokalnego, a dzięki temu uzyskanie poprawy bezpieczeństwa oraz ograniczenie negatywnych uciążliwości związanych z zanieczyszczeniem powietrza i emisją hałasu.

Ponadto inwestycja wiąże się z procesem rewitalizacji miasta. Posłuży ona skomunikowaniu, a co za tym idzie aktywizacji terenów inwestycyjnych w rejonie ulic: Olimpijska, Reja, Towarowa, Bernardyńska, Krzyżowa, w tym też obszarów poprzemysłowych przeznaczonych pod inwestycje KWK Szombierki, KWK Centrum.

Planowana droga ma być klasy G i mierzyć łącznie 7,44 km. Nowy łącznik dróg krajowych nr 11, tj. ul. Strzelców Bytomskich, oraz 79, czyli ul. Chorzowskiej, poprowadzony zostanie poprzez ulice Wrocławską, Zabrzańską i Łagiewnicką.

Zgodnie z harmonogramem założonym dla tego projektu rozpoczęcie budowy zaplanowano na ten rok, a finał robót na koniec 2018 roku.

W perspektywie najbliższych lat Bytomska Centralna Trasa Północ – Południe (BCT N-S) będzie największą inwestycją drogową tego śląskiego miasta.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Ostatni odcinek S11 w zachodniopomorskim ma wykonawcę

Drogi i autostrady

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Ostatni odcinek S11 w zachodniopomorskim ma wykonawcę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5