Rynek Infrastruktury
– Dla naszej firmy ta inwestycja miała szczególne znaczenie – podkreśla Paweł Pietraszak, dyrektor d.s. realizacji kontraktów w firmie Gotowski. – Byliśmy zaangażowani w prace projektowe dla całej nowej linii i zostaliśmy zarazem wykonawcą mostu wantowego nad Brdą. Do tej pory nigdzie w Polsce nie powstał obiekt tego typu przeznaczony wyłącznie dla ruchu tramwajowego – dodaje.
Konstrukcja obiektu jest dostosowana do tego, by w razie wyłączenie z ruchu sąsiedniego mostu drogowego, mogły z niego korzystać w awaryjnych przypadkach inne pojazdy poza tramwajami. Jednak na co dzień będzie on wykorzystywany przez tramwaje, pieszych i rowerzystów.
Całe torowisko w praktyce jest wydzielone, tramwaje nie będą stały w korkach. Konstrukcja we wrześniu została próbnie obciążona. W ubiegłym tygodniu odbywały się także próbne przejazdy tramwajów. W nocy pylony są podświetlane.
Otwarcie mostu wraz z całą linią zaplanowano na 22 listopada. Będzie ono połączone z paradą zabytkowego taboru tramwajowego. Tego dnia oraz w piątek linię z dworca do centrum obsługiwać mają wyłącznie wagony typu Herbrand, N oraz jeden nowoczesny skład 122N.
Normalny ruch tramwajów zacznie się od soboty 24 listopada. Wówczas do dworca zostaną skierowane linie nr 3 (z Wyścigowej) i 5 (z Glinek) oraz tymczasowo ze względu na remont torowiska na Gdańskiej linia nr 2 (z ronda Kujawskiego).