Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Budowa S16 i S5. Plany GDDKiA Olsztyn

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
03-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
03-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Budowa S16  i S5. Plany GDDKiA Olsztyn
fot. GDDKiA Olsztyn
Blisko 262 km dróg krajowych dotyczą prace przygotowawcze w województwie warmińsko-mazurskim. Projektanci pracują m.in. nad odcinkami: S16 Mrągowo – Orzysz – Ełk, S5 Ostróda – Nowe Marzy czy DK53 Olsztyn – Szczytno.

S5 Ostróda (S7) – Nowe Marzy (A1)

Obecnie trwa sprawdzanie poprawności studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego, które zostało przekazane do odbioru przez biuro projektowe z końcem kwietnia. W IV kwartale planowany jest wybór najkorzystniejszego wariantu, rekomendowanego do realizacji we wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.

Taki wniosek GDDKiA planuje złożyć na koniec br. Ogłoszenie przetargu na wykonanie projektu budowlanego oraz realizację inwestycji w systemie projektuj i buduj planowane jest na II kw. 2028 r. Przy sprawnym zakończeniu przetargu prace w terenie mogłyby ruszyć po uzyskaniu decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej w III kw. 2029 r., a kierowcy z nowej drogi mogliby skorzystać w IV kw. 2032 roku. 

S16 Mrągowo – Orzysz – Ełk

Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla tej inwestycji został złożony w grudniu 2020 r. - Zarekomendowaliśmy do realizacji wariant B, który uzyskał w analizie wielokryterialnej najkorzystniejsze wyniki w kryterium „środowisko przyrodnicze i społeczne” oraz w kryterium „funkcjonalnym” obejmującym swym zakresem długość trasy, dostępność komunikacyjną oraz wpływ na bezpieczeństwo ruchu - tłumaczą przedstawiciele GDDKiA.

W grudniu 2023 roku Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska (RDOŚ) poinformował GDDKiA o braku możliwości realizacji inwestycji w wariancie B ze względu na, znaczące negatywne oddziaływanie inwestycji w wariancie B na żółwia błotnego, który jest chroniony w obszarze Natura 2000. RDOŚ wskazał jednocześnie możliwość realizacji tego odcinka w wariancie C, który od Mrągowa do Mikołajek biegnie na północ od wariantu B, w okolicach Rynu. Obecnie trwa analiza obwieszczenia RDOŚ. 

Droga w rekomendowanym przez GDDKiA wariancie przebiega na trasie Mrągowo – Kosewo – Baranowo (omija miejscowość od strony południowej) – Mikołajki – Woźnice – Drozdowo – Orzysz (omija miejscowość od strony północnej) – Strzelniki – Klusy – Chrzanowo – Ełk. Dostęp do drogi, w wariancie B byłby możliwy poprzez węzły znajdujące się w następujących lokalizacjach: Baranowo, Mikołajki, Woźnice, Drozdowo, Orzysz (DK63), Strzelniki, Klusy oraz Chrzanowo. Jest to trasa o długości ok. 77,5 km. 

Rozbudowa drogi krajowej nr 53 Olsztyn – Szczytno

Umowę na wykonanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z materiałami do wniosku o DŚU dla rozbudowy blisko 34 km drogi krajowej nr 53 na odcinku Olsztyn – Szczytno GDDKiA podpisała w grudniu 2021 r. Prace przygotowawcze dla rozbudowy tej drogi są rozłożone na lata 2022-2026, natomiast budowa planowana jest w latach 2026-2030. 

W lutym tego roku odbył się pierwszy etap odbioru STEŚ, czyli pierwsza część posiedzenia Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych. Po skorygowaniu dokumentacji zgodnie z uwagami ZOPI złożonego z pracowników GDDKiA zostanie zorganizowane drugie posiedzenie, na które zaproszeni zostaną przedstawiciele władz samorządowych. - Po tym posiedzeniu złożymy wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla realizacji odcinka Olsztyn – Szczytno w optymalnym przebiegu, wskazanym przez ZOPI - zapowiada GDDKiA.

Rozbudowa drogi krajowej nr 53, oprócz dostosowania jej parametrów do klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego), będzie miała na celu poprawienie bezpieczeństwa ruchu oraz wzmocnienie konstrukcji nawierzchni do 11,5 t na oś. W miejscach, gdzie ze względu na istniejące uwarunkowania terenowe dostosowanie do parametrów GP jest utrudnione, analizowane oprócz wariantu rozbudowy są warianty nowego przebieg DK53 (obwodnice miejscowości).
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Lubuskie. Będzie rozbudowa DK-92

Drogi i autostrady

Lubuskie. Będzie rozbudowa DK-92

Grzegorz Rekiel 05 sierpnia 2024

Lubelskie. Trwa rozbudowa DK-74 za ponad 100 milionów

Drogi i autostrady

Lubelskie. Trwa rozbudowa DK-74 za ponad 100 milionów

GR, rynekinfrastruktury.pl 04 sierpnia 2024

Dolny Śląsk: Bliżej rozbudowy odcinka DK nr 15

Drogi i autostrady

Dolny Śląsk: Bliżej rozbudowy odcinka DK nr 15

Mikołaj Kobryński 02 sierpnia 2024

Na Opolszczyźnie trwa inwestycja za 70 milionów. Układane są warstwy jezdni

Drogi i autostrady

Będzie bezpieczniej na trzech drogach krajowych na Mazurach

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Lubuskie. Będzie rozbudowa DK-92

Drogi i autostrady

Lubuskie. Będzie rozbudowa DK-92

Grzegorz Rekiel 05 sierpnia 2024

Lubelskie. Trwa rozbudowa DK-74 za ponad 100 milionów

Drogi i autostrady

Lubelskie. Trwa rozbudowa DK-74 za ponad 100 milionów

GR, rynekinfrastruktury.pl 04 sierpnia 2024

Dolny Śląsk: Bliżej rozbudowy odcinka DK nr 15

Drogi i autostrady

Dolny Śląsk: Bliżej rozbudowy odcinka DK nr 15

Mikołaj Kobryński 02 sierpnia 2024

Na Opolszczyźnie trwa inwestycja za 70 milionów. Układane są warstwy jezdni

Drogi i autostrady

Będzie bezpieczniej na trzech drogach krajowych na Mazurach

Drogi i autostrady

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5