Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła oferty w przetargach na budowę odcinków drogi ekspresowej S10 między Szczecinem i Piłą. W sumie to 8 odcinków realizacyjnych. Gdyby w każdym wybrano najtańszą ofertę, koszt budowy przekroczyłby 3,8 mld zł.
Inwestor będzie musiał przeanalizować 50 ofert. Na każdy odcinek ma propozycje, które mieszczą się w zaplanowanej kwocie.
Na budowę odcinka Szczecin Kijewo (bez węzła) – węzeł Szczecin Zdunowo (z wyłączeniem obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna i Zieleniewa GDDKiA otrzymała 7 ofert. Przy budżecie 244,457 mln zł najtańsze jest konsorcjum NDI z ceną 187,343 mln zł. Najdroższą propozycję złożyło konsorcjum na czele z firmą Polbud Pomorze – 288,916 mln zł.
Odcinek od węzła Stargard Wschód (bez węzła) do węzła Suchań (bez węzła) chcą budować 4 firmy. Budżet GDDKiA wynosi 562,666 mln zł. Najtańszy w tym przypadku jest Budimex – 450,385 mln zł, a najdroższe konsorcjum Aldesy – 630,504 mln zł.
Kolejny fragment od węzła Suchań (z węzłem) do węzła Recz (z węzłem) spotkał się z zainteresowaniem 8 wykonawców. GDDKiA przeznaczyła na jego budowę 835,063 mln zł. Najtańszy oferent – konsorcjum Kobylarni i Mirbudu zaoferował 667,521 mln zł. Najdroższa propozycja pochodzi od konsorcjum na czele z Polbudem Pomorze – 969,060 mln zł.
Siedmiu oferentów jest zainteresowanych budową odcinka Recz (bez węzła) – Cybowo (bez węzła). Budżet zamawiającego wynosi 991,547 mln zł. Najtańsze jest konsorcjum Kobylarnia i Mirbud: 647,000 mln zł, a najdroższy Strabag –915,629 mln zł.
Również siedem ofert jest w przetargu na odcinek od węzła Cybowo (z węzłem) do węzła Łowicz Wałecki (bez węzła). Przy kwocie zamawiającego na poziomie 677,757 mln zł najtańsza oferta jest warta 592,970 mln zł – złożył ją Budimex. Najdroższa propozycja to 695,924 mln zł, którą przedłożyła Mota-Engil Central Europe.
Szósty z kolei odcinek: węzeł Łowicz Wałecki (z węzłem) – węzeł Piecnik (bez węzła) według GDDKiA powinien kosztować 773,928 mln zł. Spośród sześciu ofert najtańsza jest propozycja Budimeksu – 538,050 mln zł, a najdroższa Mota Engil – 680,993 mln zł.
Fragment od węzła Piecnik (z węzłem) do węzła Wałcz Zachód (bez węzła) chce budować 6 oferentów. GDDKiA wycenia prace na 616,408 mln zł a najtańszy oferent - Budimex na 552,221 mln zł. Mostostal Warszawa, który złożył najdroższą ofertę na 643,344 mln zł.
Ostatni fragment pomiędzy węzłem Witankowo (bez węzła) a węzłem Piła Północ chce budować 5 oferentów. Budżet GDDKiA wynosi 999,693 mln zł. To wystarczy na każdą z propozycji od oferty Budimeksu – 721,299 mln zł do propozycji firmy Intercor – 915,373 mln zł.
Teraz inwestor musi przeanalizować oferty. Umowy powinny być podpisane w przyszłym roku, a roboty w terenie, po uzyskaniu decyzji ZRID, ruszyłyby w 2025 r. Droga powinna być gotowa w 2028 r.
Między Szczecinem i Piłą powstanie w ten sposób 113-kilometrowa dwujezdniowa trasa z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku.