Zakończyła się większość robót drogowych i mostowych. Dla części obiektów inżynierskich uzyskano już pozwolenia na użytkowanie umożliwiające dopuszczenie do ruchu.
Mowa o budowie trasy S1 Podwarpie-Dąbrowa Górnicza. W ramach robót branżowych zakończona została przebudowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej, została także wykonana przebudowa wodociągów miejskich i wody przemysłowej należącej do Huty Katowice. Zakończono także przebudowy gazociągów przesyłowych należących do PSG oraz Gaz System.
Wykonana została przebudowa linii wysokiego napięcia kolidująca z realizowaną drogą ekspresową, zrealizowano roboty związane z przebudową sieci teletechnicznych oraz elektroenergetycznych. Powstało 13 obiektów inżynierskich: dwa mosty, cztery wiadukty, dwie kładki dla pieszych oraz siedem przejść dolnych dla zwierząt. Zbudowane zostały także drogi dojazdowe i łącznikowe, co usprawniło komunikację lokalną dla okolicznych mieszkańców.
Na terenie budowy sukcesywnie przybywa nowej nawierzchni bitumicznej: wbudowano około 150 tysięcy ton mieszanek mineralno-asfaltowych, a roboty te zostaną zakończone jeszcze w maju. Wykonawca realizuje ostatnie prace wykończeniowe. Równolegle montowane są bariery energochłonne, ekrany akustyczne, oznakowanie, ogrodzenie i inne urządzenia bezpieczeństwa ruchu. Trwają także prace porządkowe.
Podpisali aneks
23 stycznia GDDKiA zawarła aneks regulujący wykonanie dodatkowych robót budowlanych w obrębie węzła Dąbrowa Górnicza Pogoria. - Wyburzymy istniejący wiadukt drogowy nad DK1 w ciągu DW796 (ul. Armii Krajowej), a w jego miejsce wybudujemy nowy, dostosowany do parametrów drogi ekspresowej S1 wiadukt - zapowiadają przedstawiciele GDDKiA.
Nowy wiadukt został zaprojektowany jako dwuprzęsłowy o konstrukcji z belek prefabrykowanych typu T, zespolonych płytą betonową wykonaną na budowie. Rozpiętości przęseł w osi konstrukcji wynoszą 21,5 i 22 m. Przekrój poprzeczny ustroju nośnego będzie składał się z 14 belek prefabrykowanych.
Wiadukt zostanie dostosowany do obowiązujących parametrów bezpieczeństwa – w szczególności zapewniania odpowiedniej widoczności na drodze DW796. Przebudowane zostaną także dojazdy, oświetlenie i kanalizacja w rejonie obiektu.
W trakcie rozbiórki istniejącego wiaduktu oraz budowy nowego organizacja ruchu w rejonie węzła będzie kilkukrotnie zmieniana. Zakończenie budowy obiektu i dopuszczenie go do ruchu wraz z uruchomieniem przebudowanego węzła Pogoria planowane jest do końca 2024 r.
Wartość umowy głównej na wykonie robót budowlanych opiewa na kwotę: 282 mln 122 tys. zł. Całkowita wartość projektu to 302 mln 519 tys. zł, przy czym maksymalna kwota dofinansowania z UE wyniesie 168 mln 399 tys. zł.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.