Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska wszczął postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla rozbudowy drogi krajowej nr 3 na odcinków Bolków – Jelenia Góra z budową obwodnicy Kaczorowa. W decyzji środowiskowej wskazano wariant W8.
Kolejnym krokiem po uzyskaniu DŚU będą starania o decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Planowana inwestycja według wariantu W8 realizowana będzie na terenie województwa dolnośląskiego w powiatach: jaworskim, karkonoskim oraz na terenie miasta Jelenia Góra.
Obwodnica Kaczorowa realizowana jest w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.
Najlepszy wariant z jedenastu
Wrocławska Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w 2019 roku rozpoczęła prace przygotowawcze obejmujące Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej na budowę obwodnicy i rozbudowę DK3.
Początkowo rozpatrywanych było 11 wariantów, a po analizach wskazano cztery: W2, W6, W7 i W8. Możliwe warianty analizowano pod względem technicznym, ekonomicznym i środowiskowym, ale też pod względem społecznym. Ostatecznie, we wniosku o DŚU, zarekomendowano wariant W8, który został też wskazany przez RDOŚ we Wrocławiu.
Zgodnie z harmonogramem, GDDKiA planowała uzyskać DŚU dla tej inwestycji w ostatnim kwartale tego roku.
Ponad 16 km trasy
We wskazanym wariancie trasa ma długość 16,4 km. Swój przebieg zaczyna na obwodnicy Bolkowa i kończy się włączając do DK3 na terenie Jeleniej Góry, przebiegając w rejonie takich miejscowości jak: Jeżów, Sześć Domków, Nowe Rochowice, Radzimowice, Mysłów, Kaczorów, Radomierz.
W ramach inwestycji przebudowane lub rozbudowane zostaną drogi krzyżujące się z inwestycją oraz urządzenia infrastruktury technicznej. Wybudowane zostaną m.in. chodnik, ścieżki rowerowe czy zatoki autobusowe wraz z peronami dla pieszych.
Powstaną również urządzenia ochrony środowiska, takie jak ekrany akustyczne i przeciwolśnieniowe, przejścia dla zwierząt, urządzenia ochrony wód, a także nasadzenia zieleni. Projektowana droga będzie drogą w klasie technicznej GP (główna ruchu przyspieszonego) o nośności 11,5 ton/oś.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.