Rynek Infrastruktury
W niedzielny wieczór Wisła w Annopolu osiągnęła poziom 693 cm, czyli o 143 cm więcej niż wynosi stan alarmowy. Tak wysoki poziom Wisły utrudnił budowę kolejnych elementów przeprawy mostowej. – Na terenach zalewowych scalana jest między innymi część konstrukcji, która zostanie zmontowana bezpośrednio nad filarami 2, 3 i 7 – wyjaśnia Paweł Pietraszak, dyrektor ds. realizacji kontraktów w firmie Gotowski.
Dyrektor dodaje, że elementy zostały zabezpieczone przed ich porwaniem przez nurt rzeki. Mimo wszystko prace przerwano. – Przed nadejściem fali kulminacyjnej udało się zakończyć prace przy umacnianiu brzegów i fundamentów – wyjaśnia Pietraszak. Oznajmia, że prace przy scalaniu, montażu i nasuwaniu konstrukcji będą wznowione możliwe szybko po przejściu fali.
Budowa ponad kilometrowego mostu pomiędzy miejscowościami Kamień na Lubelszczyźnie i Solcem nad Wisłą na Mazowszu to największa inwestycja realizowana przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie. Most powstanie w ciągu drogi wojewódzkiej nr 747, która ma stanowić wygodne połączenie pomiędzy Lublinem i Radomiem oraz Kielcami. Zgodnie z umową inwestycja zakończy się do grudnia 2014 roku. Kontrakt jest warty 209 mln zł.