wlados wlados
Wykonawca (konsorcjum 3 firm: Energopol-Szczecin, Gotowski i Mostmar) zapewnia, że wybuduje most w terminie, czyli do końca listopada br. Do końca czerwca nad Wisłę ma zostać nasunięta konstrukcja mostu. Jak dotąd nie nasunięta została nawet połowa.
Nadrobić poślizg
– W tej chwili zajmujemy się montażem i scalaniem konstrukcji stalowych. Prace prowadzone są po obydwu stronach Wisły – mówi Łukasz Świerkowski, dyrektor budowy. W Kamieniu zmontowano już ok. 230 m stalowej konstrukcji, a na drugim brzegu ok. 210 m. Do zrobienia pozostało jeszcze ponad 500 m. Konstrukcja składa się ze skrzyń – do wykonania całego mostu potrzebne są 132 takie skrzynie – z których każda waży 65 ton.
Na budowie pracuje 100 robotników. W związku z poślizgiem, jaki pojawił się po konieczności zmiany technologii nasuwania przęseł, od połowy kwietnia roboty mają być prowadzone przez całą dobę. Montaż i scalanie konstrukcji ma zakończyć się w czerwcu. Następnie rozpoczną się prace związane z położeniem kilometrowego dywanika asfaltowego na moście i wykonaniem dróg dojazdowych.
Kilometrowy most powstanie w ciągu DW-747, która będzie stanowić wygodne połączenie między Lublinem, Radomiem i Kielcami. Koszt budowy szacowany jest na ponad 215 mln zł, z czego unijna dotacja wyniesie 126 mln zł. W ramach inwestycji powstaną kilkusetmetrowe dojazdy do nowej przeprawy. Województwo lubelskie rozbuduje też kilkadziesiąt kilometrów DW-747 między Konopnicą a Kamieniem.