Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Budimex nie rezygnuje z Czech. To perspektywiczny rynek

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Data publikacji:
25-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
24-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Budimex nie rezygnuje z Czech. To perspektywiczny rynek
fot. Aktron, Wikimedia CommonsAutostrada D11 w miejscowości Chýšť w Czechach
Budimex nie będzie realizował kontraktu na budowę D11, ale nie zamierza też rezygnować z udziału w czeskich postępowaniach. Obecnie spółka samodzielnie realizuje tam dwa kontrakty i nadal widzi dla siebie dobre perspektywy

W połowie roku 2021 nowy prezes Artur Popko zapowiedział, że Budimex będzie szukał kontraktów poza Polską. Od samego początku spółka stawiała na państwa ościenne a szczególnie duży potencjał widziała w rynku czeskim i liczyła na tamtejsze kontrakty zarówno drogowe jak i kolejowe.

Wydawało się, że wszystko pójdzie sprawnie: pod koniec 2023 oferta Budimeksu została wskazana jako najkorzystniejsza w postępowaniu na budowę odcinka autostrady D11, a kilka tygodni później strona czeska mówiła nawet o szybkim rozpoczęciu prac jeszcze w grudniu.

Ostatecznie czeska Dyrekcja Dróg i Autostrad podpisała umowę na budowę odcinka drogi D11, która będzie przedłużeniem polskiej drogi ekspresowej S3. Inwestycję ma wykonać konsorcjum na czele z MI Roads. O realizację tego kontraktu ubiegał się Budimex, ale po wielomiesięcznych bojach został z przetargu wykluczony.

– Od drugiej połowy listopada ubiegłego roku, kiedy nasza oferta została ogłoszona jako zwycięska, przygotowywaliśmy się do rozpoczęcia prac na D11 z maksymalnym zaangażowaniem. Zatrudniliśmy i kształciliśmy kadrę oraz przygotowaliśmy dwa biura. To procedura przygotowawcza, którą stosujemy przy każdym kontrakcie – informuje biuro prasowe spółki.

– Pomimo wyniku tego przetargu, oczywiście nadal jesteśmy aktywni w innych postępowaniach przetargowych na rynku czeskim – podkreśla Budimex. Spółka zaznacza także, że nie zamierza rezygnować z udziału w kolejnych przetargach w Czechach i niepowodzenie na D11 tego nie zmieni.

O tym, że z rynku czeskiego, choć pozostaje on dużym wyzwaniem, nie należy rezygnować, a decyzja o ekspansji poza Polskę była słuszna przekonani są także eksperci.

– Czesi z dużą determinacją promują rodzimych wykonawców i skutecznie chronią swój rynek przed zagraniczną konkurencją. Nawiasem mówiąc, takie podejście znacząco kontrastuje z polityką polskiej administracji, która wykazuje niebywałą otwartość wobec firm z zagranicy. Niemniej jednak, nie mam wątpliwości, że Budimex łatwo się nie podda i będzie kontynuował próby zdobycia silnej pozycji u naszych południowych sąsiadów. Spółka cieszy się dużą swobodą operacyjną w regionie, dlatego ekspansja zagraniczna to przemyślany krok, który pozwoli osiągnąć dwa cele. Po pierwsze, geograficzna dywersyfikacja działalności pozwoli Budimeksowi zminimalizować ryzyko wynikające z wahań koniunktury na rynku polskim. Po drugie, umożliwi dalszy rozwój firmy, dla której Polska powoli staje się za mała – zaznacza dr Damian Kaźmierczak, wiceprezes Polskiego Związku Pracodawców Budownictwa.

Obecnie w Czechach Budimex realizuje kontrakty na budowę trasy D35 Džbánov – Litomyšl oraz budową polderu w Kutřinie.

O planach Budimeksu związanych z aktywnością w segmencie drogowym i kolejowym rozmawialiśmy ostatnio z członkami zarządu spółki: Maciejem Olkiem oraz Cezarym Łysenką.

Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Holcim Polska
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

S7 Modlin – Czosnów ‎zaawansowana w 70 proc.‎

Drogi i autostrady

S7 Modlin – Czosnów ‎zaawansowana w 70 proc.‎

Budimex 19 października 2024

Olek (Budimex): Globalne spowolnienie budownictwa w Polsce

Biznes i przemysł

Olek (Budimex): Globalne spowolnienie budownictwa w Polsce

Łukasz Malinowski 15 października 2024

Jest umowa na kolejny fragment drogi ekspresowej S17

Drogi i autostrady

Jest umowa na kolejny fragment drogi ekspresowej S17

Mikołaj Kobryński 10 października 2024

Zobacz również:

Budimex zakończył prace na węźle kolejowym Port Gdynia

Intermodal i logistyka

Budimex zakończył prace na węźle kolejowym Port Gdynia

Budimex 09 października 2024

Budimex: Gospodarka potrzebuje infrastruktury, a ta – stabilności

Polityka i prawo

Pozostałe z wątku:

S7 Modlin – Czosnów ‎zaawansowana w 70 proc.‎

Drogi i autostrady

S7 Modlin – Czosnów ‎zaawansowana w 70 proc.‎

Budimex 19 października 2024

Olek (Budimex): Globalne spowolnienie budownictwa w Polsce

Biznes i przemysł

Olek (Budimex): Globalne spowolnienie budownictwa w Polsce

Łukasz Malinowski 15 października 2024

Jest umowa na kolejny fragment drogi ekspresowej S17

Drogi i autostrady

Jest umowa na kolejny fragment drogi ekspresowej S17

Mikołaj Kobryński 10 października 2024

Zobacz również:

Budimex zakończył prace na węźle kolejowym Port Gdynia

Intermodal i logistyka

Budimex zakończył prace na węźle kolejowym Port Gdynia

Budimex 09 października 2024

Budimex: Gospodarka potrzebuje infrastruktury, a ta – stabilności

Polityka i prawo

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5