Partner serwisu
Drogi i autostrady

Brakuje prawie 90 mln zł na S7 na północ od Krakowa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Data publikacji:
19-10-2017
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RynekInfrastruktury.pl

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Brakuje prawie 90 mln zł na S7 na północ od Krakowa
fot. GDDKiA
Krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otworzył oferty na projekt i budowę dwóch odcinków drogi ekspresowej S7. Mowa o trasie prowadzącej do stolicy Małopolski od Północy. Niestety wszystkie propozycje przekraczają budżet zamawiającego. W sumie brakuje ponad 84 mln zł.

Małopolska GDDKiA planowała przeznaczyć na drogę ekspresową S7 z Szczepanowic do Krakowa ok. 1,446 mld zł. Jednak nawet przy wyborze najkorzystniejszych ofert na projekt i budowę tej trasy, podzielonej na dwa odcinki, potrzebna jest kwot w wysokości 1,530,597 mln zł. Oznacza to, że budżet inwestora jest za niski o 84,441 mln zł.

Pierwszy odcinek tej trasy prowadzi od węzła Szczepanowice (z węzłem) do węzła Widoma (z węzłem) i liczy ok 14 km. Do opracowania jego projektu i późniejszej budowy trasy zgłosiło się pięciu oferentów. Propozycje pochodzą od firm Budimex (519,711 mln zł) oraz Mota-Engil (508,135 mln zł), a także konsorcjów Strabag i Strabag Infrastruktura Południe (613,844 mln zł), Berger Bau Polska i Berger Bau GmbH (723,378 mln zł) oraz Trakcja PRKiI, Comsa, Akcine Bendrove „Kauno Tiltai” i PEUiM (581,228 mln zł).

Drugi odcinek to droga od węzła Widoma (bez węzła) do Krakowa (z włączeniem do węzła Igołomska) i liczy on ok. 18,3 km. Ta trasa cieszyła się większym zainteresowaniem. W tym przypadku swoje propozycje złożyło 11 oferentów. Należą do nich firmy: Budimex (1,267 mld zł), Mota-Engil (1,279 mld zł), Metrostav Polska (1,238 mld zł), Impresa Pizzarotti (1,022 mld zł), Polaqua (1,077 mld zł), Intercor (1,365 mld zł) oraz Salini Impregilo (1,072 mld zł), a także konsorcja: Mostostal Warszawa i Acciona Construccion (1,339 mld zł), Porr i Porr Bau GmbH (1,248 mld zł) oraz Gulermak i Mosty-Łódź (1,483 mld zł).
 
W przypadku pierwszego z omawianych fragmentów S7 budżet zamawiającego wynosi 433,730 mln zł, a w przypadku drugiego jest to 1,012 mld zł. W obu przypadkach kryteria oceny ofert są jednakowe i zawierają cenę (90%), termin realizacji (5%) oraz okres gwarancji jakości (5%). W rzeczywistości jednak liczyć się będzie tylko cena z uwagi na to, że wszystkie oferty na oba odcinki przewidują realizację inwestycji w ciągu 34 miesięcy i objęcie prac dziesięcioletnią gwarancją.

Budowa trasy S7 od Krakowa do granicy województw małopolskiego i świętokrzyskiego napotyka na kolejny problem. Wcześniej, jedna z trzech części tej drogi została oprotestowana. Ostatecznie na fragment od granicy województwa do Szczepanowic (ok. 23,3 km) rozpisano nowy przetarg. Postepowanie na pozostałe dwa odcinki weszło w nową fazę, ale oferty przekraczające budżet o łącznie ponad 80 mln zł mogą oznaczać problemy w realizacji inwestycji.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
ECM Group
Stump Franki
Aarsleff
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Drogi i autostrady

GDDKiA o przetargach w 2023 roku

Mikołaj Kobryński 08 września 2023

Program drogowy droższy o 5 mld zł. Za sprawą jednej drogi

Drogi i autostrady

Lubuskie. Polaqua najtańsza na obwodnicę z mostem przez Odrę

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5