Prezes Urzędu Zamówień Publicznych nie ma zastrzeżeń do przebiegu przetargu na budowę drogi ekspresowej S1 między węzłami Bieruń i Oświęcim wraz z obwodnicą Bierunia. Postępowanie wygrał Strabag. To z tą firmą wkrótce GDDKiA będzie mogła podpisać umowę.
To jeden z dwóch odcinków drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Oświęcim. Zakończona kontrola uprzednia Prezesa UZP daje zielone światło dla podpisania umowy na tę inwestycję. Teraz wybrany wykonawca musi jeszcze przedstawić gwarancje należytego wykonania robót. Kontrakt ma być zawarty jeszcze w listopadzie br.
W ramach prac, które wykonawca wycenił na ponad 212 mln zł powstać ma 2,9 km drogi ekspresowej, ok. 2 km drogi klasy GP oraz drogi klasy Z (2 km) między węzłem Bieruń i układem ulicznym Bierunia (dojazd do ul. Jagiełły). Wybudowany ma być także węzeł Bieruń oraz pięć obiektów inżynierskich.
Inwestycja umożliwi skomunikowanie nowej drogi ekspresowej S1 poprzez węzeł Bieruń z istniejącym przebiegiem drogi krajowej nr 44 (DK44).
Drugi odcinek między Mysłowicami i Oświęcimiem (Mysłowice – Bieruń) ma budować Budimex. Firma ma wykonać węzeł Kosztowy II wraz z 10-kilometrwoym odcinkiem S1 pomiędzy Mysłowicami a Bieruniem. Ten fragment ma kosztować ponad 489 mln zł. Dokumentacja dotycząca przetargu trafiła już do kontroli Prezesa UZP.
Pierwotnie obie części miały być realizowane jako jeden odcinek. Pisaliśmy o tym m.in.
TUTAJ oraz
TUTAJ i
TUTAJ.