Świętokrzyski Zarząd Dróg Wojewódzkich w Kielcach poszukuje wykonawcy rozbudowy liczącego blisko 6,5 kilometra długości fragmentu drogi wojewódzkiej nr 768. Zadanie zostanie zrealizowane ze wsparciem z funduszy europejskich. Nie jest to jedyna inwestycja planowana do realizacji na trasie w najbliższych latach.
Licząca łącznie 93 kilometry długości droga wojewódzka nr 768 przebiega przez obszar województw świętokrzyskiego i małopolskiego, łącząc miejscowość Piaski w pobliżu Jędrzejowa w przebiegu drogi krajowej nr 78 z autostradą A4 i drogą krajową nr 75 w Brzesku. Jak informowaliśmy na łamach “Rynku Infrastruktury” pod koniec czerwca,
Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie ogłosił przetarg na budowę 6,5 kilometra trasy w nowym śladzie. Nowy odcinek połączy Bucze i Niedzielska, omijając miejscowości Przyborów i Rudy-Rysie.
Z kolei w województwie świętokrzyskim fragment DW nr 768 o porównywalnej długości zostanie rozbudowany. Mowa o odcinku od 54,900 do 61,341 kilometra trasy, pomiędzy Kazimierzą Wielką a granicą województw. Początek inwestycji zlokalizowano w miejscowości Wojciechów, a zakończenie na granicy miejscowości Stojanowice i Dobiesławice. Uzyskała ona dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach programu Fundusze Europejskie dla Świętokrzyskiego 2021-2027. Jej zakres rzeczowy obejmuje przede wszystkim dostosowanie trasy głównej do parametrów właściwych drodze klasy technicznej G, co oznacza m.in. szerokość pasa ruchu na poziomie 3,5 metra oraz parametry w zakresie nośności umożliwiające przenoszenie obciążeń rzędu 115 kN na oś.
Ponadto zaplanowano budowę dodatkowych jezdni przeznaczonych do obsługi przyległych nieruchomości, budowę chodników, przebudowę zjazdów publicznych i indywidualnych, rozbudowę skrzyżowań, przebudowę i rozbudowę innych dróg publicznych w zakresie kolizji z inwestycją, budowę kanału technologicznego oraz budowę i przebudowę zatok autobusowych wraz z peronami i miejscami na wiaty. Szereg prac przewidziano w zakresie systemu odwodnienia – powstaną rowy otwarte, kanalizacja deszczowa, przepusty, wyloty do odbiorników oraz ścieki trójkątne i skarpowe. Zaplanowano także budowę i przebudowę rowów bocznych oraz odmulenie istniejących rowów bocznych i cieków.
Zamówienie obejmie także szereg prac związanych z rozbudową infrastruktury ochrony środowiska – powstaną przepusty suche pełniące funkcję przejść dla płazów oraz płotki naprowadzające do przejść pod korpusem drogowym dla płazów i innych małych zwierząt. Zaplanowano także budowę utwardzonych poboczy, wymianę oświetlenia drogowego, wykonanie oznakowania poziomego i pionowego, zabudowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, wycinkę zadrzewień oraz przebudowę różnego rodzaju sieci w zakresie kolizji z inwestycją.
Zamówienie powinno zostać zrealizowane w ciągu 21 miesięcy, począwszy od dnia zawarcia umowy. Głównym kryterium oceny ofert w przetargu będzie cena – z tego tytułu potencjalni wykonawcy będą mogli uzyskać 80% punktów. Zamawiający przewidział również jedno kryterium pozacenowe w postaci długości okresu gwarancji, liczonego od dnia protokolarnego odbioru całości zakresu zamówienia. Minimalny okres wynosi 36 miesięcy i w przypadku jego zaoferowania żadne dodatkowe punkty nie zostaną przyznane, natomiast w przypadku zaoferowania 60-miesięcznego okresu oferent będzie mógł liczyć na maksymalnych 20% punktów. Oferty będzie można składać do dnia 9 sierpnia bieżącego roku do godziny 10:30. Dwa kwadranse później nastąpi ich otwarcie.